Toets Engels

Of Course! MAX - Unit 4 - State of the Art oefentoetsen & antwoorden

MAX 2020

Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen:

  • Woorden 

  • Zinnen

  • Grammatica:

    • Alle werkwoordstijden

    • Passive

    • Auxiliaries

    • Definite Article

    • Indefinite Article

    • Relative Pronoun

    • Genitive

  • Vocabulary Extra:

    • Easily Confused Words

    • Fixed Expressions

Of Course! MAX
Toets Engels
Of Course! MAX
Online maken
Toets afdrukken
Page-turnerCouncilOutragedIrrespective ofThrivedJack-of-all-tradesEnlargeTheftTop of the linePoetHostility CuratorFlabbergastedStrenuousSensibleLoathesReplacementCarve Notable – Notable betekent belangrijk of indrukwekkend, noticeable is opvallend in de zin van dat het opvalt of makkelijk te zien is.Childish – Childish betekent kinderachtig, dus een beetje zielig of onvolwassen. Childlike is juist positief, zoals eerlijkheid of onschuldigheid zoals je dat soms bij een kind ziet.Economical – Economical betekent efficient of zuinig, dat je niets verspild. Economic betekent economisch, gerelateerd aan de economie.Assured – To assure betekent verzekeren of geruststellen. Ensure is controleren of checken dat alles klopt, nagaan of dat alles wel op de juiste manier gebeurd.Proceeded – To proceed betekent verdergaan of doorgaan. Precede betekent juist ervoor komen, zoals dat aflevering 1 voor aflevering 2 komt (Epsiode 1 preceeds episode 2). In the pipeline – On the way, planned for the near futurean arm and a leg – a lot, very mucha no-brainer – an easy decision, the only logical conclusionthe nitty-gritty – the tiny details, every little aspect of ita loose cannon – unpredictable, unreliablea drop in the ocean – A very minor contribution, almost useless additionToelichting:Expressions (soms ook Fixed expressions genoemd) zijn net als Nederlandse gezegden en spreekwoorden. Ze hebben een niet-letterlijke betekenis die je moet kennen om de zin goed te kunnen begrijpen. Let op: deze uitspraken bestaan vaak uit meerdere woorden die samen een kort zinnetje vormen met zo’n figuurlijke betekenis. Ze staan ook in je woordenlijst, dus zorg dat je ze goed kent! live - Present simple, feit.was watching - Present Continuous, een actie in het verleden die wordt onderbroken.decided - Past simple, Last year, het onderbreekt bovendien het kijken.visited - Past simple, two months agohad declined - Past Perfect, het gebeurde nog voor iets anders (visited)have studied / have been studying - Present Perfect, for / Present Perfect Continuous, for a very long time (Bij focus op lengte is de continuous variant eigenlijk beter!)are going to face - going-to future, In the future waarbij if forestation continues een duidelijke reden geeft (en het dus de going-to future is i.p.v. de will-future).will increase - will-future, gebeurtenis in de toekomst onder duidelijk bewijsam trying - Present Continuous, right nowToelichting:Bij het door elkaar moeten gebruiken van alle werkwoordstijden is het belangrijk dat je per zin kijkt naar signaalwoorden en aanwijzingen over welke tijd hier van toepassing is. Hierboven staan van elk werkwoord de juiste werkwoordstijd en het signaalwoord uit die zin die aangeeft dat dat de juiste tijd is. Het is belangrijk dat je de onregelmatige werkwoorden goed kent, zodat je deze juist kan invullen als dit nodig is. Let op: In sommige gevallen is er niet een direct signaalwoord aan te wijzen, en moet je dus goed lezen wanneer een bepaalde zin zich afspeelt (heden, verleden, of toekomst) om de goede werkwoordstijd te bepalen. ‘sofof‘‘s‘Toelichting:De genitive is de bezittelijke vorm en is in de basis altijd ‘s. Als je dus wil aangeven dat de fiets van het meisje is, zeg je: The girl’s bike. Heb je te maken met een meervoud, dan gebruik je alleen de apostrof: The girls’  bikes. Bij zaken, hoeveelheden of aardrijkskundige namen gebruik je ‘of’: The brakes of the car, a cup of tea, the City of London, an ounce of sugar. Een uitzondering op dit laatste is als het over tijd gaat. Dan gebruik je wel ‘gewoon’ ‘s of ‘: A hour’s walk or a three hours’ drive. Some skiing had been done by Max (before he started snowboarding).Past perfect (had done) wordt past perfect + 3e vorm (had been done).The decision was made by James (to quit smoking).Past simple (made) wordt past simple + 3e vorm (was made).A new phone is going to be bought by my mother (next week).Going to-future (is going to buy) wordt going to-future + 3e vorm (is going to be bought).The flames are being extinguished by the firemen (in Park Village).Present continuous (are extinguishing) wordt present continuous + 3e vorm (are being extinguished).The smell of coffee is loved by me (in the morning).Present simple (love) wordt present simple + 3e vorm (is loved).The Pacific Ocean has been seen by Janice (twice already).Present perfect (has seen) wordt present perfect + 3e vorm (has been seen).Toelichting:De passive is een constructie waarbij het onderwerp van een zin wordt veranderd in het lijdend voorwerp, en vice versa. De passive is een constructie, niet een werkwoordstijd. Dit betekent dan ook dat de passive kan bestaan in elke werkwoordstijd. Om van een actieve zin een passieve zin te maken, moet je dan ook eerst goed kijken naar de ww-tijd van de actieve zin. De meest gemaakte fout is namelijk dat er een passive zin wordt opgeschreven, maar niet de passive zin die past bij de genoemde actieve zin. Kijk maar eens naar de antwoorden hierboven. Als je van een actieve naar een passieve zin gaat wissel je dus het onderwerp en het lijdend voorwerp van de zin, en het werkwoord wordt een vorm van to be, + het voltooid deelwoord van het originele werkwoord. Dus: broke (past simple van to break) wordt was (past simple van to be) plus broken (voltooid deelwoord van to break) = was broken. Bij elke bovenstaande zin wordt de tijdsvorm van de originele zin nog eens benoemd, zodat je goed kan zien hoe de passive tot stand is gekomen. Deze zelfde tijdsvorm vind je namelijk telkens terug in de vorm van ‘to be.’ De gedeeltes tussen haakjes mogen eventueel weggelaten worden, het gaat immers om het omzetten van werkwoord, onderwerp en lijdend voorwerp. The , Tussen ‘play’ en een instrument staat in het Engels the.-, Voor de woorden ‘most’ en ‘half’ komt in het Engels geen lidwoord.-, Voor maaltijden staat in het Engels geen lidwoord.The, In deze uitdrukking staat in het Engels wel the.-, Bij zelfstandige naamwoorden zonder meervoud, die je in algemene zin bedoeld, komt geen lidwoord in het Engels.Toelichting:In het Engels heb je maar 1 definite article (bepaald lidwoord), namelijk the. In het Nederlands heb je er 2: de en het. Toch is het helaas niet zo dat je op alle plekken waar je in het Nederlands de en het zou gebruiken, je in het Engels zomaar the neer kan zetten. Soms zal je in het Engels niets zetten waar Nederlanders wel de of het zouden plaatsen, en andersom. Kijk voor alle regels goed in je grammaticaboekje. Bij de antwoorden hierboven staat ook elke keer benoemd waarom er wel of geen lidwoord hoort te staan.  a - Het volgende woord (priest) begint met een medeklinker-klank.a - Het volgende woord (thousand) begint met een medeklinker-klank. In het Nederlands is het niet zo, maar voor ‘hundred’ en ‘thousand’ komt in het Engels altijd een lidwoord.a - Het volgende woord (university) begint met een medeklinker-klank (J).an - Het volgende woord (old) begint met een klinkerklank.an - Het volgende woord (owl) begint met een klinkerklank.a- Het volgende woord (work) begint met een medeklinker-klank.Toelichting:In het Engels heb je twee onbepaalde lidwoorden: a en an. In het Nederlands heb je er maar één: een. Je moet hierbij op twee dingen letten. De keuze tussen a en an, hangt af van het woord dat volgt. Begint dit woord met een klinkerklank, dan gebruik je ‘an.’ Begint dit woord met een medeklinker-klank, dan gebruik je ‘a.’ Let op: Het gaat hier om de klank, niet de daadwerkelijke letter (ook al zal dat vaak hetzelfde zijn). Het woord ‘hour’ bijvoorbeeld, begint met een H, maar die spreek je niet uit (an hour). Het woord ‘unit’ daarentegen begint qua klank met een J, een medeklinker (a unit). Ook moet je goed opletten dat er soms in het Engels a of an wordt gebruikt terwijl er in die situatie in het Nederlands géén lidwoord staat. Kijk goed naar de verschillende uitleg na elke opgave over waarom dat is. May / mightMust / have toMust Would likeMade Is able toIs allowedToelichting:Bij auxiliaries (hulpwerkwoorden) is het belangrijk om te beseffen dat deze in het Nederlands vaak erg verschillende betekenissen kunnen hebben. Denk bijvoorbeeld aan het woord ‘willen’: Soms betekent dit ‘moeten’ (Ik wil dat je nu je kamer opruimt!) Soms betekent het ‘niet erg vinden’ (Ik wil je best even helpen.)In het Engels betekent dat soms dat je een ander hulpwerkwoord moet gebruiken, terwijl je in het Nederlands twee keer hetzelfde woord zou gebruiken (I want you to clean your room! versus I don’t mind helping you.) Dit is vooral een kwestie van leren. Bekijk daarom heel goed je grammaticaoverzicht (reference book p. 77 - 79) om te leren welke Engelse auxiliaries horen bij welke Nederlandse toepassing. Let op: Soms zijn er meerdere opties mogelijk! Whose - my teammates - whose, omdat het gaat om het bezit van de teamgenoten (hun tenues).Who - my grandma - who, omdat het verwijst naar een persoonWhich / That - the dog - which, omdat het verwijst naar een dier. Omdat het om essentiële informatie gaat mag je ook that gebruiken.Where - the house - where, omdat het om een plaats gaat.Whom - my cousin - whom, omdat het direct na een voorzetsel volgt (to).Who / That - the man - who, omdat het verwijst naar een persoon. Omdat het om essentiële informatie gaat, mag je ook that gebruiken.Toelichting:Het Engels heeft 6 relative pronouns (betrekkelijke voornaamwoorden), elk met hun eigen functie. Relative pronouns verwijzen altijd terug naar een voorafgaand zelfstandig naamwoord of zinsdeel.Who gebruik je voor mensen - This is the boy who helped me.Whose gebruik je bij bezit - The man, whose keys are lost…Which gebruik je bij dieren, dingen of zinsdelen - The show ended early, which I didn’t know beforehand.That mag je gebruiken in plaats van who of which, maar alleen als de informatie waar that naar verwijst essentieel is om de zin te begrijpen. Je gebruikt dan geen komma.: I hate friends that/who are always late.Where verwijst altijd naar een plaats - This is the bar where I met him.Whom mag altijd vervangen worden door who, tenzij het direct achter een voorzetsel komt. Gebruik dit dus alleen direct na een voorzetsel! - The friends with whom I came together, ended up leaving me behind.Om het juiste betrekkelijke voornaamwoord in te vullen moet je dus goed kijken waar het woord naar verwijst. In de antwoorden hierboven staat telkens vermeld naar welk zinsdeel of woord verwezen wordt, zodat je precies kan zien waarom dat het juiste voornaamwoord is. She exclaimed that she loved birds.I said that he/she really should not have been here.He told us he had lost his wallet on the train last week.My mother asked me if I thought this would be enough.She shouted I/he/she had never been there for her.Toelichting:Bij het gebruik van direct en indirect speech is het belangrijk om uit elkaar te houden welke welke is. Bij direct speech wordt er letterlijk opgeschreven wat er gezegd wordt, en zijn er dus aanhalingstekens. Bij indirect speech wordt er beschreven wat er is gezegd en zijn er dus géén aanhalingstekens. Als je vanuit direct speech naar indirect speech gaat zijn er twee dingen om op te letten: De werkwoorden en de personen. De werkwoorden zullen in de regel één stap terug in de tijd gaan. Dus van present simple naar past simple, van present perfect naar past perfect, van past simple naar past perfect, enzovoort. De personen zullen veranderen van rol afhankelijk van hoe de zin is. ‘Me’ kan bijvoorbeeld veranderen in I, him of her. Dit moet je goed aflezen aan de context van de zin en in sommige gevallen kan je het ook niet meteen weten (en zijn er dus meerdere opties goed). Lees dus goed! Veel van deze antwoorden zijn voorbeelden, er kunnen dus meerdere antwoorden goed zijn:You should / If I were you, I’dI doubt if / I wonder if / I’m not sure ifIn my opinion / I think / I’m convinced thatI’m worried about / I’m concerned aboutDon’t worry. / Surely it can’t be that bad.I am glad / I am so happy / I am delightedToelichting:Bedenk bij expressions altijd goed dat er voor elke vraag meerdere antwoorden mogelijk zijn, maar dat er vooral door de context van de opdrachten bepaalde mogelijkheden die het boek geeft ook niet altijd kunnen. Controleer bij het leren goed wat de verschillen zijn tussen de opties die het boek geeft.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in