Toets Engels

Engels Leesvaardigheid - Leerjaar Klas 3 - oefentoetsen & antwoorden

1e editie
Engels Leesvaardigheid
Toets Engels
Engels Leesvaardigheid
Online maken
Toets afdrukken
Werkwijze: Deze tekst heeft maar één vraag. Lees eerst de vraag voor je de tekst gaat lezen. Zo kun je meteen op een gerichte manier lezen, terwijl je de vraag in je achterhoofd houdt. Lees de antwoordopties goed door en streep het antwoord weg waarvan je zeker weet dat die fout is. Check of je de betekenis weet van de volgende woorden van de tekst:reassured: gerustgesteld  orphaned: wees geworden  keepers: verzorgers  step into: op zich nemen  encouraged: aangemoedigd  demonstrate: tonen  affection: genegenheid  rejected: afgewezen  devotion: toewijding  rotate: rouleren  unduly: onterecht  attached: gehecht  abandonment: verlating  stuck: vastgeraakt  Antwoord: B is goed. De tekst beschrijft dat menselijke verzorgers 24/7 voor weesolifanten zorgen en hen door het eerste jaar heen helpen door affectie te tonen en als ouder op te treden.Toelichting: A is fout en kun je meteen wegstrepen. De tekst vertelt niet dat weesolifanten trouw blijven aan een groep olifanten; het gaat juist over menselijke verzorgers, niet over olifantengroepen.  C is fout omdat de weesolifanten niet naar dierentuinen worden overgebracht, maar bij de Trust in Nairobi blijven om verzorgd en voorbereid te worden op terugkeer in het wild. Werkwijze:Deze tekst heeft maar één vraag. Lees eerst de vraag voor je de tekst gaat lezen. Zo kun je meteen op een gerichte manier lezen, terwijl je de vraag in je achterhoofd houdt. Lees de antwoordopties goed door en streep het antwoord weg waarvan je zeker weet dat die fout is. Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de tekst:chores: klusjeseliminate: elimineren / wegnemendrag: slepencurb: stoeprandautonomously: zelfstandig / zonder hulpalleviate: verlichtenmundane: dagelijkseAntwoord: D is goed omdat in alinea 1 staat dat de SmartCan dankzij een motor en een app zelfstandig naar de straat rijdt voor de afvalophaling en daarna weer terugkeert naar zijn basis. Dit sluit direct aan bij het elimineren (eliminate)  van de taak om de afvalcontainer zelf te verplaatsen.Toelichting:A is fout en kun je meteen wegstrepen. Er wordt namelijk niets gezegd over het geven van een seintje wanneer de container vol is.  B is fout en kun je meteen wegstrepen. Er wordt namelijk niets gezegd over het gemakkelijker tillen of legen van de container.  C is fout omdat de container niet naar je toe komt om er iets in te gooien, maar juist naar de straat rijdt. Werkwijze:Bedenk of je de titel goed snapt; kijk desnoods eerst naar de woordenlijst hieronder. Scan de tekst op zoek naar het antwoord.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de tekst:forward: direct/opdringerig  modelling scout: modellenzoeker  high fashion: haute couture/modewereld  put a hold on: stopte met  threw in the towel: gaf het op   clamoured: drongen aan  drudgery: eentonig en zwaar werk  manning: bemannen/werken aan  deep-fat fryer: frituurpan  glamour: glamour/schittering   protégé: beschermeling/protégé   low-maintenance: weinig onderhoud nodig  confessed: gaf toe  appearance: uiterlijk  Antwoord en toelichting: The teenager (alinea 3). In die zin wordt uitgelegd dat de tiener zijn saaie en zware werk in een fish-and-chip shop (met de "frying pan") heeft ingeruild voor een glamourvol leven als model ("attire" betekent kleding). Dit verklaart de overgang beschreven in de titel. Werkwijze:Lees de antwoordopties goed door. Scan de tekst op zoek naar de scout en lees goed wat hierover gezegd wordt.Antwoord: B is goed omdat in de tekst staat dat de scout Alexander benaderde toen hij op straat liep tijdens een shopping trip in Cambridge. De scout zag hem buiten een boekwinkel en sprak hem direct aan.Toelichting:A is fout. De scout benaderde Alexander niet terwijl hij in een restaurant werkte, maar toen hij op straat liep tijdens een shopping trip.  C is fout, omdat Alexander niet in mode hotspots paradeerde; hij was simpelweg onderweg naar een boekwinkel met vrienden.  D is fout, omdat de scout Alexander niet ontdekte via foto's die hij naar een agentschap stuurde, maar direct op straat in Cambridge.   Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Herlees alinea 1 en check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen:delaying: uitstellen, later makenusual: de gebruikelijkedecreased: omlaagaccording: volgensconditions: omstandighedenexcessively: overdreven veeldeclaring: vaststellento implement: uitvoerencurrently: momenteelAntwoord en Toelichting:1. Wel. In alinea 1 staat dat studenten die om 10 uur beginnen aanzienlijk betere cijfers (significantly better grades) halen.  2. Wel. In alinea 1 wordt ook vermeld dat ziekteverzuim voor meer dan de helft daalde (rates of illness decreased by more than half) bij latere schooltijden, wat wijst op een betere gezondheid. Werkwijze:Herlees alinea 3.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit alinea 3 van de tekst:requirements: behoeftenneuroscientist: neurowetenschapper puberty: puberteita natural tendency: een natuurlijke neiging Antwoorden met de volgende strekking: ze hebben meer slaap nodig/andere slaapbehoeften (dan oudere mensen/hun ouders) ze gaan later slapen/hebben de neiging om later naar bed te gaan / hun bioritme is (een paar uur) vertraagd (vergeleken met oudere mensen)Toelichting:Bij een open vraag is het belangrijk dat je antwoord helder is, het liefst een volzin.In alinea 3 worden twee verklaringen voor het slaaptekort bij tieners genoemd:  1. Tieners hebben meer slaap nodig dan volwassenen (ze hebben negen uur slaap nodig voor optimale hersenfunctie).  2. Het bioritme van tieners is vertraagd, waardoor ze de neiging hebben later naar bed te gaan dan volwassenen. Werkwijze:Lees goed wat er voor én na het ontbrekende deel staat. Gebruik deze informatie om een logisch antwoord te kiezen.Check dat je woorden uit de tekst en de antwoordopties goed begrijpt:yawn: gapenleast common: minst voorkomendmost likely: meest waarschijnlijkwidespread: veel voorkomend / wijdverspreidstifles: onderdrukt  offended: beledigd  empathy: inlevingsvermogen  contagious yawning: aanstekelijk gapen  signal: signaal  observed: observeerden  acquaintances: kennissen  phenomenon: verschijnsel  reciprocal: wederzijds  concluded: concludeerden  susceptible: vatbaar  inferring: afleiden  Antwoord: A is goed. In de tekst staat dat een reciprocal yawn (terug-yawn) het minst waarschijnlijk is bij vreemden. Dit betekent dat het verschijnsel het minst vaak voorkomt (least common) bij mensen die geen emotionele band met elkaar hebben.Toelichting:B is fout. Most likely betekent ‘meest waarschijnlijk’, terwijl de tekst zegt dat het fenomeen van terug-gapen het minst waarschijnlijk voorkomt bij vreemden. C is fout. Often criticised betekent ‘vaak bekritiseerd’, maar de tekst geeft geen aanwijzing dat het gapen fenomeen vaak wordt bekritiseerd. Het gaat om de relatie tussen gapen en empathie, niet om kritiek.D is fout. Rather widespread betekent ‘tamelijk wijdverspreid’, maar de tekst geeft aan dat het fenomeen het meest voorkomt bij mensen die elkaar goed kennen, niet bij een brede groep mensen. Het is dus niet wijdverspreid onder vreemden. Werkwijze:Herlees alinea’s  2, 3 en 4.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit alinea’s 2, 3 en 4:demonstrates: toont aan / laat zienmerged: samengevoegdundergraduates: studenteneducational potential: onderwijskundige mogelijkhedengiving talks: praatjes gevensecondary school students: middelbare scholierenAntwoord: B is goed. Het boek presenteert serieuze wetenschappelijke informatie op een andere maar effectieve manier. In de tekst wordt uitgelegd hoe Dr. Fitzgerald superhelden gebruikt om complexe wetenschappelijke concepten uit te leggen, wat de wetenschap toegankelijker maakt voor studenten.Toelichting:A is fout. Het boek introduceert geen wetenschappelijke innovaties die door superhelden zijn ontwikkeld, maar legt de wetenschap achter hun krachten uit.C is fout. Het boek gaat niet over hoe recente wetenschappelijke onderzoeken populair worden door films, maar over hoe superhelden helpen wetenschap te onderwijzen. Werkwijze:Herlees alinea 8.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea 8:are supporters of: ondersteunendo not agree with: zijn het niet eens mettry to ignore: proberen te negerenwould like to copy: willen nadoenapproach: benaderingconvince: overtuigenAntwoord: B is goed. In alinea 8 staat er dat er waarschijnlijk wetenschappers zijn die het niet eens zijn met Fitzgerald's aanpak, die fictieve wetenschap als echte wetenschap behandelt. Dit wordt duidelijk door de zin: There are bound to be scientists who 9 Fitzgerald’s approach, which takes fictional science and treats it as real.Toelichting:A is fout. Dit is onjuist, omdat de wetenschappers waarschijnlijk Fitzgerald's aanpak niet ondersteunen en het er niet mee eens zijn.C is fout. Dit klopt niet, er wordt niet gezegd dat wetenschappers Fitzgerald's aanpak negeren.D is fout. Wetenschappers willen Fitzgerald’s aanpak niet kopiëren, ze twijfelen eerder over zijn methode. Werkwijze:Lees de vraag en de antwoordopties goed door. Streep het antwoord weg waarvan je zeker weet dat die fout is. Belangrijk hier is dat je hoofd- en bijzaken weet te onderscheiden. Wat is het hoofdonderwerp van de tekst? Antwoord: E is goed. Het hoofdonderwerp van de tekst is de toekomst van Japan's creatieve industrieën en de uitdagingen die ze ondervinden, zoals stagnatie en concurrentie. De vraag "Will Japan’s creative appeal last?" sluit het beste aan bij deze zorgen over de toekomst van de industrie.Toelichting:A is fout. Het gaat hier over competitie, maar het artikel richt zich meer op de toekomst van Japan's creative industrieën.B is fout. Er wordt niet besproken of de wereld klaar is voor Japan, maar de interne problemen van Japan zelf.C is fout. Het stuk gaat niet over waar het geld aan uit is gegeven, maar over de marktomstandigheden en uitdagingen.D is fout. Deze titel gaat over de populariteit van Japan's producten, terwijl het artikel zich richt op de toekomst en de noodzakelijke veranderingen. Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Herlees alinea 3.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea 3 van de tekst:consequently: vervolgensmoreover: bovendienstill: tochtherefore: daaromAntwoord: C is goed. Still (toch) benadrukt de tegenstelling tussen de honden die worden verwaarloosd en de groeiende groep mensen die hun hond als familielid beschouwen. Het geeft aan dat, ondanks de moeilijke omstandigheden voor sommige honden, er een andere groep is die hun hond op een heel andere manier behandelt.Toelichting:A is fout.  Consequently geeft een oorzaak-gevolgrelatie aan, maar dat past niet bij de tegenstelling in de tekst.B is fout. Moreover betekent ‘bovendien’, wat een toevoeging zou suggereren, maar het idee in de tekst is een tegenstelling, geen aanvulling.D is fout. Therefore suggereert een conclusie, maar hier willen we een woord dat een contrast aangeeft tussen de twee ideeën in de tekst. Werkwijze:Check of je goed weet wat de zin they have the resources to give a lot of care to a pet betekent. Het belangrijktste woord hier is resources (financiele middelen). Scan de tekst opzoek iets dat hierop lijkt.Antwoord: So they (alinea 2).  Toelichting:In alinea 2 wordt uitgelegd dat mensen meer geld hebben door minder kinderen, wat hen in staat stelt om veel zorg aan een huisdier te geven. Dit wordt herhaald in de laatste zin van alinea 3.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in