Toets Engels

Stepping Stones 7e ed/ FLEX - Hoofdstuk 3 - English around the world oefentoetsen & antwoorden

7e editie

In deze oefentoets worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Vocabulary & Language 

    • Chapter 3: facts, stories and traditions

  • Grammar

    • Articles (a, an and the)

    • Past tense: past simple, past continuous, present perfect

  • Writing and Stones

    • Telling and reacting to a story

    • Writing about facts and beliefs

Stepping Stones 7e ed/ FLEX
Toets Engels
Stepping Stones 7e ed/ FLEX
Online maken
Toets afdrukken
opinionrecognizethreateningviciousimpressionhireusefulvarious/numerous bovendienbelonendje plek vinden, wennenbekwaam, kundigvinden van, zien alsonderwerpversterkenbeledigen valuesupbringingembracevillainperksprejudice Tip! Maak ezelsbruggetjes bij woorden die je lastig vindt. Hoe gekker, hoe beter, vaak. Bedenk er een duidelijk beeld bij in je hoofd, dit maakt dat je het beter kunt onthouden. Zoals ‘villain’, misschien kun je aan een schurk in een grote villa denken (villa in). Dit is een bekende traditie in Ierland.Het is mij duidelijk dat dit onderwerp belangrijk is voor Schotland.Ik ben ervan overtuigd dat deze traditie gebruikelijk is in dit land.  sincere → ik hoop dat je oprecht hierover bent.unlearn → slechte gewoontes afleren.claims → beweert dat iemand haar tas heeft gestolen. ‘Gets’ zou ook kunnen, maar is hier raar omdat het “zij begrijpt dat iemand haar tas heeft gestolen” zou betekenen. interact with = hij houdt er van om te communiceren / omgaan met zijn leerlingen tijdens de lessen. ‘Engage to’ past hier niet. TheAnA Past simple ⇒ we painted the house yesterday.Past continuous → we were painting the house yesterday (when something else happened).Present perfect → we have painted the house, now it is finished.  Was running → past continuous. Denk aan de present continuous: I am eating now, she is waiting now. Je hoeft dan alleen het woordje ‘is, am of are’ aan te passen naar de verleden tijd → I was eating, she was waiting.Has broken → present perfect. Expected → past simpleWere driving → past continuousGave → past simpleHasn’t eaten → present perfect Tip! Maak voor jezelf een kort lijstje met alle namen van past simple, present perfect en past continuous met daarbij een pijltje naar de juiste vorm met hetzelfde werkwoord: past simple → talkedpresent perfect → have/has talkedPast continuous → was/were talking Maak dan een ezelsbruggetje voor jezelf (present = cadeautje wat je hebt gekregen, dus een werkwoord + have/has er voor, bijvoorbeeld). Je kunt er ook meteen aan verbinden wanneer je het werkwoord gebruikt:Present perfect → een perfect cadeautje (present) wat je hebt gekregen (have/has) + waar je nu blij mee bent. Een present perfect heeft altijd nu nog effect.  Past continuous: ik was (verleden tijd) continu iets aan het doen, toen er iets anders gebeurde.  Zoals je je kunt voorstellen, voelde ik me erg gegeneerd / beschaamd / schaamde ik mij heel erg.Natuurlijk deed ik alsof er niets was gebeurd.Om het nog erger te maken, een vriend zag het gebeuren / zag het ongeluk en hij maakte mij belachelijk.  Vanuit de theme words kun je hier de volgende woorden invullen:That is incredible!That is hilarious.That is amusing.Tip! Wil je bij een schrijfopdracht op je toets hoger scoren voor ‘vocabulary’? Gebruik dan hierbij woorden als: Astounding - astonishing - stunning - staggering - marvelous - fascinating Als iets in het verleden is gebeurd en het heeft geen effect meer. Er staat in deze zin ‘last week’ en verder niets. Daarom is ‘took’ een gewone past simple, het heeft geen effect meer nu. Het vertaalt zich als ‘hij nam de trein vorige week’. De past continuous gebruik je als je iets aan het doen was en er iets anders (plotseling) gebeurde of tussen kwam. Zoals bij deze zin: hij was naar huis aan het rijden, toen er plotseling iets anders gebeurde.  Uitleg: In het Nederlands gebruiken we dat ook: ik was aan het eten, toen plotseling de elektriciteit uitviel. Dan gebruik je eerst een past continuous (was eating / was aan het eten) en daarna een past simple (went out / uitgingen). Je zegt niet: ik was aan het eten toen de elektriciteit aan het uitvallen was.  De present perfect kun je gebruiken als je wil vertellen dat je iets nog nooit hebt gedaan of als iets in het verleden is gebeurd en het heeft nog steeds effect. In de eerste zin heeft hij zijn been gebroken, daarom kan hij vandaag niet spelen → heeft nu dus nog effect. Ik heb nog nooit duif gegeten → in het Nederlands zeggen we het ook met ‘heb gegeten’ → have/has never eaten. Bij de derde zin geef je aan dat je er nog steeds woont, dat komt door het woordje ‘since’. Ook bij andere woorden zoals: yet, never, ever, since gebruik je een present perfect. Tip! Kijk dus steeds of er duidelijk staat dat iets nog effect heeft. Bedenk dit niet zelf er bij. Kijk naar het volgende voorbeeld:I went to the hairdresser last week. → sommige leerlingen stellen dat je dan ook een present perfect moet gebruiken (I have gone to the hairdresser last week) omdat het nog steeds effect heeft, want je hebt een nieuw kapsel. Echter, dit staat niet duidelijk in de zin terug, daarom gebruik je een past simple (went), het heeft namelijk geen effect meer volgens de zin.I broke my leg last year → nu geen last meer van.I have broken my leg last week, so I cannot walk today → er staat nu een duidelijk effect bij.  The film didn’t start / hasn’t started yet. → hasn’t started → gaat nog beginnen, heeft nog effect in het nu. Paul has fixed / fixed his car yesterday, so he can come today. → has fixed → heeft nog effect, want Paul kan vandaag komen omdat hij zijn auto heeft gemaakt. Have you ever eaten / did you ever eat snails? → Have you ever eaten → in het Nederlands zeg je ook ‘heb je ooit slakken gegeten?’ en niet ‘at je ooit slakken?’. It didn’t rain / hasn’t rained yesterday. → didn’t rain → er staat geen effect bij in het nu. Gisteren regende het, punt. We visited / have visited India twice, so we know the place well. → have visited. Het heeft nog effect, want ze kennen de plek nu goed. We were walking → we waren iets aan het doen toen er plotseling iets gebeurde. I have lost / lost my phone last weekend, so I couldn’t call you. → have lost → het heeft nog effect, want je kunt nu niet bellen. I lived / have lived here all my life. → have lived. Je woont er nog steeds, dus het heeft nog effect. Was cleaning the house when she broke the vase → ze was iets aan het doen toen er iets gebeurde.  A gebruik je bij alle medeklinkers (dus letters waarbij je het uitspreekt alsof het meer dan één klank heeft, zoals de K, P, B, M, G, H etc. Voorbeeld: a dog, a horse, a pony, a house, a cat. Het gaat er dus om hoe je het woord er achter uitspreekt. Let op! Bij ‘university’ of ‘uniform’ spreek je het woord uit alsof het met een medeklinker begint (juniform, juniversity), daarom gebruik je hier ook ‘a university’. An gebruik je als het woord er achter begint met een klinker en je spreekt het ook uit als een klinker. An apple, an ape, an egg. Let op! Er zijn woorden die lijken te beginnen met een medeklinker, maar je spreekt ze uit alsof ze met een klinker beginnen, zoals: hour, X-ray. Dan gebruik je ook ‘an hour’. The gebruik je bij vaste namen (The Museum of…), bij groepen (the rich) of als je iets specifieks wil aanduiden (have you tried the cake I gave to you this morning?).  A en E zijn correct. Je gebruikt ‘the’ bij specifieke gebouwen (zoals bij E) of als je het over grote groepen hebt (de rijken = the rich). Bij ‘toast’ hoef je geen ‘the’ te gebruiken, je kunt gewoon zeggen: “I am having eggs/milk/toast for breakfast’, net zoals bij antwoord C en D.  have lived → we wonen er nog steeds, dus het heeft nog effect, want er staat ‘since’. Bought → zij kocht kaartjes, heeft geen effect meer. have made → er staat een effect achter in de bijzin.Was walking → ze was iets aan het doen toen er iets gebeurde. bought → geen effect meer. has broken → het heeft nog effect, want ze kan niet komen skien. Saw → geen effect meer.knew, got → geen effect meer. have arrived → het heeft nog effect, want je belt er nu over. have you known → je kent Jack nog steeds (we gaan er van uit dat hij nog leeft) dus het heeft nog effect.  an (hour spreek je uit met een stille h, dus alsof het met een klinker begint).an (zie uitleg bij articles)the (de enige)X (niets nodig hier)an (begint met klinker)a (begint met medeklinker)An apple (apple begint met een klinker)A banana (banana begint met een medeklinker) Tip! Het gaat dus niet om de spelling bij de woorden, maar om de uitspraak: university spreek je uit alsof je het met een ‘j’ er voor schrijft (dus een medeklinker), daarom wordt het a university and niet an university.  In this country, it’s common to decorate the house during the holidays. You could say that Scottish people are more direct and funnier than people from other cultures.I am convinced that New-Zeland has the most interesting festivals and other cultural events in the world.Can you tell me about the most well-known traditions in Wales? Hier kun je zelf je eigen verhaal schrijven. Het belangrijkste hieraan is dat je al je zinnen in de verleden tijd schrijft. Herlees je tekst hier ook op, heel vaak staan bepaalde woorden alsnog in de tegenwoordige tijd. Tip! Wil je een langere zin maken? Gebruik dan de past continuous: we were eating / camping, when this and that happened. Tip! Controleer je zinnen altijd op de juiste woordvolgorde: wie doet wat waar wanneer. Werkwoorden staan altijd netjes bij elkaar, bijvoorbeeld, en niet zoals in het Nederlands door de hele zin heen: Voorbeeld: Wij zijn vanmorgen naar het strand gelopen. Voorbeeld: We were walking to the beach this morning.  Je kunt hier zinnen gebruiken als:Hi there! I’m fine, thank you. I had a pretty exciting weekend, to be fair. I went camping with my family / I went hiking with my family / went on a camping trip with my family and something hilarious / exciting / shocking / special happened.  We went on a camping trip in Sweden, in the forest. It was very nice and the weather was quite good. We were playing card games / eating cupcakes / roasting meat, when suddenly we all heard a growling sound from the bushes / suddenly saw a bear! My aunt started screaming and tried to climb up a tree.  Well, everyone was running away from the campsite, when another man walked up towards us and started laughing. It turned out it wasn’t really a bear, but just a very, very large and hairy dog…  “A tweet…” is het goede antwoord. Deze tweet gaat namelijk over de directe aanleiding (‘having to wear high heels to work’) en er staat vervolgens in “prompting her to launch the campaign”. Zij heeft naar aanleiding van deze eis bij haar baan de campagne dus gestart.  Optie A. In alinea 4 wordt uitgelegd hoe Canada ‘legally banned the law’. Hier kun je mooi door de tekst gaan scannen op het woordje ‘men’. Dan kom je uit op alinea 1, waar in de laatste regel wordt uitgelegd dat ze mogelijk ook voor mannen lossere ‘dress codes’ willen gaan aanhouden. 

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers
10

Zeer goed lesmateriaal en topservice

Het les materiaal is door de docenten van mijn zoon beoordeeld als zeer goed. Voorts heb ik een uitstekende service gehad naar aanleiding van een fout die ik zelf maakte bij het verlengen van een abonnement.

Robert

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in