Toets Bedrijfseconomie

LWEO Marktverovering 2e ed - Hoofdstuk 1 t/m 4 - oefentoetsen & antwoorden

2e editie

Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen: B2c-, b2b-, c2b-, c2c-marketing; Onderzoek naar de interne en externe bedrijfsomgeving; Marketingstrategie; De marketingmix.
Examendomein E. 

LWEO Marktverovering 2e ed
Toets Bedrijfseconomie
LWEO Marktverovering 2e ed
Online maken
Toets afdrukken
Marketing is het geheel van activiteiten van een organisatie met als doel in te spelen op de wensen en behoeften van de klant op voorwaarde dat ook aan de doelstelling van de organisatie wordt voldaan. Prijs, product, plaats en promotie. Relatiemarketing is een vorm van marketing waarbij het vooral gaat om het creëren en in stand houden van een langdurige relatie met individuele afnemers.  MarktsegmentatieAffiliate marketingTeaser Koffie – Thee 🡪 Beide producten zijn warme dranken. In plaats van koffie, kan je ook thee drinken. Scooter – Elektrische fiets 🡪 Beide producten zijn vervoersmiddelen voor korte afstanden. Spaghetti – Rijst 🡪 Beide zijn zetmeelhoudende producten. Voetballen – Zwemmen 🡪 Beide zijn lichamelijke activiteiten. Koffie – Suiker 🡪 Veel mensen doen suiker in hun koffie. Scooter – Benzine 🡪 Zonder benzine kan je niet op een scooter rijden. Spaghetti – Tomatensaus 🡪 Om een maaltijd te maken gebruiken veel mensen tomatensaus bij hun spaghetti. Voetballen – Bal 🡪 Zonder bal kan je niet voetballen. De dreiging van nieuwe toetreders voor de olieraffinaderij is zeer klein omdat het heel veel vermogen kost om deze markt te betreden. Toelichting: Zo moet een onderneming een boorplatform, veel machines en veel kennis bezitten om op deze markt te kunnen starten. Daarnaast hebben de huidige spelers op deze markt veel schaalvoordelen opgebouwd in de jaren dat zij actief zijn op deze markt.  De hoge kwaliteit van een iPhone behoort tot Strength omdat dit positief is voor Apple en zij hier zelf invloed (intern) op hebben. Apple investeert namelijk veel geld in research en development.  Albert Heijn focust zich met bovenstaand statement op product. Het “product” dat zij aanbieden is een hoge mate van service. Het gaat hier om een immateriële eigenschap van de supermarkt.  Consumenten willen korte informatie. Consumenten willen duidelijke informatie. Toelichting: Hierdoor moeten ondernemingen die de marketing voorzien geen vakjargon gebruiken, maar ‘mensentaal’. Dit is begrijpelijker.  Er is sprake van c2c-marketing aangezien iedereen zijn of haar spullen mag aanbieden zonder hier btw over af te dragen. De mensen die de spullen kopen zijn de consumenten. Er is geen sprake van een commerciële organisatie die als tussenpersoon fungeert.  Dit valt onder de bedreigingen, aangezien dit een besluit is dat negatief is voor BAM. Hier heeft BAM niet direct invloed (extern) op.  Normaliter is er bij Bam sprake van indirecte distributie, er wordt niet direct aan de eindgebruiker geleverd. Er wordt aan de aannemer geleverd, die het weer doorverkoopt aan de eindgebruiker.Het altijd op tijd leveren valt onder krachten aangezien Bam hier direct invloed (intern) op heeft en dit positief is.  Vino Bravo doet aan indirecte distributie. Vino levert aan slijterijen die het weer doorverkopen aan de eindgebruiker, de consument. Vino doet zowel aan een push- als een pull-strategie. Het sturen van vertegenwoordigers is een teken van een pushstrategie aangezien Vino Bravo op deze wijze hun producten in het assortiment drukt. Terwijl het lekker maken van consumenten op een beurs, een voorbeeld is van een pullstrategie. De consumenten zullen bij slijterijen vragen om de wijnen van Vino Bravo.  De verandering is het aanbieden van proefpakketten via internet. Dit is de manier hoe klanten jou kunnen bereiken, hierdoor is het plaats.  Twee van de volgende:Dreiging toetreders: de dreiging van nieuwe toetreders is minimaal door de benodigde investeringskosten om de markt te betreden. Macht afnemers: De macht van afnemers is vrij groot, dit komt met name door de sterke mate van concurrentie waarmee Mercedes te maken heeft. Denk aan BMW of Audi. Dreiging substituten: Substituten zijn het OV of fietsen, lage dreiging. Let op dat een substituut niet exact hetzelfde product is. Een BMW, Audi of Mercedes zijn alle drie hoge kwaliteit auto’s. Dit zijn dus concurrenten, geen substituten. Macht leveranciers: Mercedes produceert topkwaliteit auto’s en zijn dus vrij afhankelijk van leveranciers. De kwaliteit van producten die leveranciers moeten leveren is heel hoog, er zullen maar enkele aanbieders zijn. Huidige concurrentie: De concurrentie is zeer hoog, dit komt met name door BMW, Audi en wellicht ook de luxere auto’s van Volkswagen of SEAT.De waardestrategie waar Mercedes verreweg de meeste aandacht aan besteedt is ‘product leadership’. Zoals Ola Källenius aangeeft staat Mercedes bekend om de hoge betrouwbaarheid van de auto’s. Daarin blijft Mercedes zich tevens ontwikkelen.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in