Kern Engels 2e ed
- Hoofdstuk 1 t/m 3 -
oefentoetsen & antwoorden
2e editie
Klas 2|Havo/vwo
Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen:
Words (woordjes)
Reading
Writing
Grammar
Lidwoorden (§1.5)
Past simple (§2.1.4)
Persoonlijke en bezittelijke voornaamwoorden (§1.2)
Future simple ‘will’ (§2.1.7)
Present simple (§2.1.1)
Voegwoorden (§1.10)
Toets Engels
Kern Engels 2e ed
Online maken
Toets afdrukken
ten slottedruktezonovergotenlangsgaangedragleergierigvertrouwen opgehecht zijn aanvochtigsoortmiezerigleveren enchantingto make up your mindto keep in touchluxuryto bullypatiencepersonality traitespeciallyannuallyto requiredue toaverage century = eeuw (les 7)stubborn = koppig (les 4)confident = zelfverzekerd (les 4)rarely = zelden (les 7)rude = onbeleefd (les 4)road trip = autovakantie (les 1)without = zonder - blijft over Lucy is going on a holiday to Slovenia. She and her family will drive to the hotel where they will be staying.. On the way there, they will stop to take a break a couple of times, so they can rest. It is going to be an awesome vacation!Toelichting: Je hebt 2 soorten lidwoorden: a/an (een) en the (de/het). - A/An gebruik je wanneer je het niet over iets specifieks hebt.A gebruik je als het volgende woord (in de uitspraak) start met een medeklinker.An gebruik je als het volgende woord (in de uitspraak) start met een klinker.- The gebruik je als je het over iets specifieks hebt. I didn’t study for my test, therefore I got a low grade. Therefore geeft een gevolg aan. Doordat je niet hebt geleerd, haal je als consequentie een laag cijfer.The weather forecast said it would be sunny today, however it is raining quite heavily.However geeft een tegenstelling aan. Ondanks dat het weerbericht zei dat de zon zou schijnen, is het toch gaan regenen.During summer break I like to go swimming, furthermore I like to eat ice cream!Furthermore geeft een toevoeging aan. Het voegt iets extra toe aan wat je leuk vindt om te doen in de zomervakantie.First of all, I am very good at maths, secondly I excel in biology.First of all en secondly geven een opsomming aan. Je somt meerdere aspecten op - je bent goed in wiskunde en biologie. I have studied all night, because I want to get good grades.Because geeft een reden aan. Je wilt iets bereiken (goede cijfers) dus je hebt de hele avond geleerd. Hey! That is not your book, that book is mine. I borrowed this from the library.I have got all of my groceries already.They are so rich, their parents’ car is a ferrari!A couple of years ago our house burned down.Toelichting:Persoonlijke voornaamwoordenOnderwerp van de zin:enkelvoudI am a girl.You have a dog.He/She/It reads a book.meervoudWe are awesome.You are amazing.They listen to music.Niet het onderwerp van de zin:enkelvoudMy dog loves me.I love you.I don’t like him/her/it.meervoudDon’t wait for us.I love you.Stop following them!Bezittelijke voornaamwoordenVoor het zelfstandig naamwoordThis is my book.This is your pen.This is his/her/its laptop.That is our house.Those are your bags.That is their dog.ZelfstandigThis book is mine.This pen is yours.This laptop is his/hers.That house is ours.Those bags are yours.That dog is theirs. WalkHet onderwerp van de zin is I. Je vult dan bij de present simple het hele werkwoord, zonder ‘to’ in.hates / rainsIn het eerste zinsdeel is het onderwerp ‘my mum’. My mum is een she, je kiest er dus voor om de He/She/It- regel te gebruiken, je plakt dus een -s achter het werkwoord. In het tweede zinsdeel is het onderwerp it, ook hier gebruik je de He/She/It-regel en je plakt dus een -s achter het werkwoord.LoveHet onderwerp is ‘my dog and cat’, dit zijn 2 dieren, dus meervoud (zij). Je mag dus het hele werkwoord overnemen zonder ‘to’.ReadHet onderwerp van de zin is they, je neemt dus het hele werkwoord over, zonder ‘to’.ExplainsHet onderwerp is ‘the teacher’, the teacher is een he/she, je gaat dus de He/She/It-regel gebruiken en plakt een -s achter het werkwoord.goHet onderwerp is ‘we’, je mag dus het hele werkwoord zonder ‘to’ overnemen.Toelichting:De present simple gebruik je wanneer iets:Altijd gebeurtNooit gebeurtRegelmatig gebeurteen feit isdienstregelingen/schema’sWanneer het onderwerp I / You / We / They is, dan gebruik je het hele werkwoord (zonder to). Wanneer het onderwerp He/She/It is, dan gebruik je de He/She/It-regel. Dat houdt in dat je een -(e)s achter het werkwoord plakt. -y -> ies worry = worriesEindigend op een s-klank -> + - (e)s watch = watchesDo en go -> + (e)sDoes / Goes studiedJe hebt hier te maken met een regelmatig werkwoord. Dat betekent dat je er -ed achter moet plakken om het werkwoord in de past simple te zetten.Het hele werkwoord eindigt op een -y, dat verandert dan in -ied. BakedJe hebt hier te maken met een regelmatig werkwoord. Dat betekent dat je er -(e)d achter moet plakken om het werkwoord in de past simple te zetten. Dit werkwoord eindigt al op een e, dus hoeft er alleen nog een -d achter!Cycled Je hebt hier te maken met een regelmatig werkwoord. Dat betekent dat je er -ed achter moet plakken om het werkwoord in de past simple te zetten. Dit werkwoord eindigt al op een e, dus hoeft er alleen nog een -d achter!SleptDit werkwoord is een onregelmatig werkwoord.Dat betekent dat dit werkwoord geen normale vervoeging heeft. Deze werkwoorden moet je uit je hoofd leren.AteDit werkwoord is een onregelmatig werkwoord.Dat betekent dat dit werkwoord geen normale vervoeging heeft. Deze werkwoorden moet je uit je hoofd leren. WatchedJe hebt hier te maken met een regelmatig werkwoord. Dat betekent dat je er -ed achter moet plakken om het werkwoord in de past simple te zetten. Toelichting:De past simple is een verleden-tijd-vorm. In het Nederlands is dit de onvoltooid verleden tijd. Je hebt 2 type werkwoorden:Regelmatige werkwoordenHier plak je -(e)d achter om ze in de past simple te vervoegenBij -y wordt het -iedBij werkwoorden die eindigen op 1 klinker+medeklinker wordt de laatste letter vaak verdubbeld (to travel = travelled)Onregelmatige werkwoordenDeze werkwoorden moet je uit je hoofd leren! Voor de past simple gebruik je het 2e rijtje (grammar 2.3) will rainJe doet hier een voorspelling, dus je gebruikt will + hele werkwoord (zonder to).will cleanJe doet hier een belofte, dus je gebruikt will + hele werkwoord (zonder to).won’t doJe doet hier een voorspelling, je moet de negatieve vorm invullen. Dat mag op 2 manieren: will not/ won’t + hele werkwoord.will getJe besluit op het moment van spreken dat je iets wil doen, dus je gebruikt will + hele werkwoord (zonder to).won’t comeJe doet hier een voorspelling, je moet de negatieve vorm invullen. Dat mag op 2 manieren: will not/ won’t + hele werkwoord. DecidedIn de zin staat het woord 'yesterday', dat betekent dat het dus over de verleden tijd gaat. Je gebruikt daarom de past simple. Deze maak je door bij regelmatige werkwoorden -(e)d erachter te plakken.PackedIn de zin staat 'this morning', je bent dus nog aan het terug kijken, dat betekent dat het dus over de verleden tijd gaat. Je gebruikt daarom de past simple. Deze maak je door bij regelmatige werkwoorden -(e)d erachter te plakken.AmIn de zin staat het woord 'now'. Je hebt het nu over de tegenwoordige tijd, present simple. To be kun je op 3 manieren vervoegen: am / are / is. Het onderwerp in de zin is I, dus gebruik je am.IsJe kunt uit de context van de vorige zin halen dat het nog steeds om de tegenwoordige tijd gaat. To be kun je op 3 manieren vervoegen: am / are / is. Het onderwerp in de zin is my mum, she, dus gebruik je is.WorriesWe zien in de zin het woord ‘always’ staan. Dat is een signaalwoord dat aangeeft dat je de present simple moet gebruiken. Het onderwerp van de zin is ‘she’, dan moet je de SHIT-regel gebruiken. Dit werkwoord eindigt op een -y, dat wordt -ies.will arriveIn de zin zien we een tijd staan, around 8pm, dus we hebben te maken met een toekomstige tijd en een voorspelling hoe laat je ergens ongeveer bent. Je gebruikt daarom dus de future simple - will + hele werkwoord.will beJe doet een voorspelling dat er misschien eten zal zijn. Je gebruikt dus de future simple, will + hele werkwoord.will callJe doet een belofte, dat is ook een signaal dat je de future simple moet gebruiken. Je doet ook hier weer will + hele werkwoord. Het ging minder goed met haar vaders werk. Wel - father’s investment bank was strugglingHaar ouders vonden het verschil tussen arm en rijk te groot in de Filipijnen. Wel - zie blauwe tekstZe wilden graag bij hun familie in de VS gaan wonen. NietZe hoopten in de VS rijk te worden. Niet1 The summer before I turned 14, my family and I moved from Manilla, in the Philippines, to California. We left because my father’s investment bank was struggling and also because my parents could no longer live with the gap between the lives of people like my family, who employed seven maids, and the lives of the majority of the population, who could barely afford shoes. Our new home in San Francisco was so small it could have fit inside my parents’ old bedroom. But that was beside the point, we would become Americans. enthousiast Wel - excitedangstig Wel - terrifiedbeledigd Wel - insultedverdrietig Niet2 In the Philippines we all spoke and read English and worshipped the American culture. So I was excited about the move, eager to become one of those confident American girls I’d seen in movies. But I was also terrified. At my fancy new high school, mean girls treated me like a freak. They couldn’t find the Philippines on the map, and a few asked me if we lived in trees. I was shocked and insulted by their stupidity. C. ze uitgebreide maaltijden bij zich had.Toelichting: A niet, want hier lezen we niks over, alleen dat moeder een keer cake had gebracht voor een school thee.B niet, want hier lezen we niks over, alleen dat andere moeders Perzische koekjes brachten. A. Ze kwam graag bij Melissa thuis.Toelichting: B niet, want lees: ‘when I taught her swear words from my own language.’ - alinea 4. Dit kan niet, want Melissa leerde Ally juist de scheldwoorden van haar eigen taal.C niet, want lees: ‘who went to a different school’ - alinea 4. Dit antwoord kan dus niet, want Ally gaat naar een andere school. A. Door jezelf te blijven, word je vanzelf wel geaccepteerd.Toelichting: B niet, want we lezen hier niks over, alleen dat Melissa met de tijd vrienden kreeg en uiteindelijk klassenpresident werd. Dit heeft dus wel moeite gekost.C niet, wat we lezen alleen dat we niet allemaal hetzelfde kunnen zijn, niet dat je moet accepteren dat je niet met iedereen vrienden kunt zijn. Let op: Dit is een voorbeelduitwerking. Jouw geschreven stukje kan er dus heel anders uitzien dan onderstaand voorbeeld. Je kunt dit op verschillende manieren schrijven.Today is my second day of my road trip to New York. We have been driving for 6 hours today, and we have finally reached our hotel. New York looks different than the Netherlands. There are a lot of skyscrapers and there are so many people everywhere! We have visited Times Square, I have never seen so many people in one place. We also saw the Statue of Liberty, it is really big. Tomorrow we are going to explore New York some more, and then we’ll drive to Florida!89 wordsTips:Kijk goed na of je voldoende woorden hebt gebruikt. Je mag vaak 10% afwijken van het aantal gegeven woorden, daarna volgt puntenaftrekHet is lastig om je eigen tekst na te kijken. Vraag daarom aan je (bijles-)docent of die je brief voor je wil nakijken. Feedback is goud waard!Let op: schrijf I (ik) altijd met een hoofdletter; hetzelfde geldt voor maanden van het jaar en dagen van de week, maar niet voor seizoenen Katy (15 years old) is writing a letter to her new penpal in the UK. You know the following character traits: Studious, sociable, talkative. You are going to write Katy’s letter to her new penpal named David. Use the information you know about Katy. Use 50-75 words. Uitwerking: Let op: Dit is een voorbeelduitwerking. Jouw geschreven stukje kan er dus heel anders uit zien dan onderstaand voorbeeld. Je kunt dit op verschillende manieren schrijven.Dear David,My name is Katy, and I am excited to write to you. I am 15 years old and live in the Netherlands. I love to meet with my friends, I’m quite sociable and very talkative. My friends and I can talk for hours! Besides that you may find me in the library, I am very studious, my main interest is biology. I hope to hear from you soon.Katy71 wordsTips:Kijk goed na of je voldoende woorden hebt gebruikt. Je mag vaak 10% afwijken van het aantal gegeven woorden, daarna volgt puntenaftrekHet is lastig om je eigen tekst na te kijken. Vraag daarom aan je (bijles-)docent of die je brief voor je wil nakijken. Let op: schrijf I (ik) altijd met een hoofdletter, Let goed op het volgende in de voorbeeldbrief:Het omvat alle punten van de opdracht De stijl van de brief is informeel en lijkt op spreektaalDe toon is licht en vriendelijkWanneer je verschillende onderwerpen in een mail hebt, dan gebruik je heldere alinea’s (heel belangrijk!)Er is veel afwisseling: bijna alle zinnen beginnen andersLet op: Je mag uitroeptekens gebruiken, maar gebruik ze niet te veel.
Deze toets bestellen?
Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.