Toets Engels

Kern Engels 2e ed - Hoofdstuk 9 t/m 11 - oefentoetsen & antwoorden

2e editie

Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen:

  • Words (woordjes)

  • Reading

  • Writing

  • Grammar

    • Onbepaalde telwoorden (§1.6.3)

    • Future to be going to (§2.1.6)

    • Imperatief (§2.4)

    • Future simple ‘will’ (§2.1.7)

    • Present simple (§2.1.1)

    • Present continuous (§2.1.2)

    • Modale werkwoorden (§2.2.3)

Kern Engels 2e ed
Toets Engels
Kern Engels 2e ed
Online maken
Toets afdrukken
Maandelijkse toelageEen tijdjeVergelijkenGeld sparenEen grotere bijdrage leverenVerminderenGeen van beideMeteen HoudenRampLuiaardfokken Savings accountUsuallyTo be shortTo increaseGrocery storeBiodegradable Customisable Beverage cansAdorable / cuteRapidlyMammalFurthermore  Fluffy (les 29)Included (les 26)Separate (les 26)Receipt (les 23)Poverty (les 23) Am not going to studyJe hebt 3 vormen van ‘to be’: am / are / is. Het onderwerp van de zin is I, dus gebruik je am. Achter ‘am’ plak je ‘going to’ met daarachter het hele werkwoord. Let op: je moet deze zin ontkennend maken, dus plak je ‘not’ achter de vorm van ‘to be’.To be (am / are / is) + going to + hele werkwoord)We hebben het hier over plannen voor de toekomst, dus gebruik je future to be going to.are going to travelJe hebt 3 vormen van ‘to be’: am / are / is. Het onderwerp van de zin is we, dus gebruik je are. Achter ‘are’ plak je ‘going to’ met daarachter het hele werkwoord.To be (am / are / is) + going to + hele werkwoord)We hebben het hier over plannen voor de toekomst, dus gebruik je future to be going to.are going to buyJe hebt 3 vormen van ‘to be’: am / are / is. Het onderwerp van de zin is my parents (they), dus gebruik je are Achter ‘are’ plak je ‘going to’ met daarachter het hele werkwoord.To be (am / are / is) + going to + hele werkwoord)We hebben het hier over plannen voor de toekomst, dus gebruik je future to be going to.is going to move inJe hebt 3 vormen van ‘to be’: am / are / is. Het onderwerp van de zin is my sister, dus gebruik je ‘is’. Achter ‘is’ plak je ‘going to’ met daarachter het hele werkwoord.To be (am / are / is) + going to + hele werkwoord)We hebben het hier over plannen voor de toekomst, dus gebruik je future to be going to.am going to getJe hebt 3 vormen van ‘to be’: am / are / is. Het onderwerp van de zin is I, dus gebruik je am. Achter ‘am’ plak je ‘going to’ met daarachter het hele werkwoord.To be (am / are / is) + going to + hele werkwoord)We hebben het hier over plannen voor de toekomst, dus gebruik je future to be going to. am readingDe actie is op dit moment bezig, dit kun je zien aan de woorden ‘right now’. Je gaat dus een present continuous invullen. Dit doe je in 2 stappen. Stap 1: Het onderwerp is I, dus de vorm van ‘to be’ is: amStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken.are bakingDe actie is op dit moment bezig, dit kun je zien aan de woorden ‘right now’. Je gaat dus een present continuous invullen. Dit doe je in 2 stappen. Stap 1: Het onderwerp is Suzy and Kyra (they), dus de vorm van ‘to be’ is: areStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken. Let op: Het werkwoord eindigt op een -e, deze haal je weg!is stealingDe actie is op dit moment bezig, dit kun je zien aan de woorden ‘right now’. Je gaat dus een present continuous invullen. Dit doe je in 2 stappen. Stap 1: Het onderwerp is ‘that man’, dus de vorm van ‘to be’ is: isStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken.are flyingDeze actie speelt in de toekomst af (tomorrow), het is al voorbereid (tickets zijn al gekocht). Je gaat dus een present continuous invullen. Dit doe je in 2 stappen. Stap 1: Het onderwerp is we, dus de vorm van ‘to be’ is: areStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken.is always leavingHet gaat op dit moment om een irritatie, dus iets dat herhaaldelijk gebeurt en wat je vervelend vindt.. Je gaat dus een present continuous invullen. Dit doe je in 2 stappen. Stap 1: Het onderwerp is he, dus de vorm van ‘to be’ is: isStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken. Let op: Het werkwoord eindigt op een -e, deze haal je weg! Would likeJe doet hier een beleefd verzoek, dus gebruik je ‘would like’.ShallJe doet hier een suggestie en het onderwerp van de vraagzin is we, dus gebruik je ‘shall’.WillJe maakt hier een belofte over de toekomst, dus gebruik je ‘will’.ShouldJe geeft hier advies, dus gebruik je ‘should’.MightJe zegt dat iets misschien mogelijk is, dus gebruik je ‘might’.CanJe vraagt hier om toestemming om iets te mogen gebruiken, dus gebruik je ‘can’. little Iemand is moe omdat hij/zij weinig slaap heeft gehad. Sleep kan je niet tellen, dus kies je voor little.ManyJe vraagt of er veel gasten komen, dus moet je much/many gebruiken.People is telbaar, dus gebruik je many.MuchUit de context van het tweede zinsdeel kun je zien dat iemand er lang mee bezig zal zijn. Je moet dus much/many gebruiken. Homework kun je niet tellen, dus gebruik je much.FewJe leest dat iemand iets niet kan betalen en maar ‘weinig’ muntjes over heeft. Je moet dus kiezen tussen few/little. Coins kun je tellen, dus gebruik je few.MuchJe leest dat iemand rijk is, die zal dus veel geld hebben. Je moet dus kiezen tussen much/many. Money kun je niet tellen, dus gebruik je much.Toelichting: Het woord money kun je niet tellen (1 money, 2 money etc klopt niet), je kunt wel valuta tellen (1 euro, 2 euros etc.). Let hier dus goed op, want dit is een veel gemaakte fout! SomeIn deze zin biedt je iemand iets aan, daarom gebruik je some.AnyDit is een ontkennende zin (don’t have), dus gebruik je any. SomeDit is een bevestigende zin, dus gebruik je some.SomeDit is een bevestigende zin, dus gebruik je some.AnyDit is een ontkennende zin (don’t have), dus gebruik je any.Any Dit is een normale vraagzin, dus gebruik je any. cycleDit is een actie die regelmatig gebeurt, dus gebruik je de present simple. Het onderwerp is ‘Belle and Anthony’ (they), dus gebruik je het hele werkwoord (zonder to).is lookingDit is een actie die op dat moment plaatsvindt (tijdens het fietsen), dus gebruik je de present continuous. Deze maken we in 2 stappen.Stap 1: Het onderwerp is Belle (she), dus de vorm van ‘to be’ is: isStap 2: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken.isn’t payingDit gebeurt op het moment van fietsen (het is nu bezig en tijdelijk), dus gebruik je de present continuous. Let op: je moet dit werkwoord ontkennend maken. We gebruiken hier 3 stappen.Stap 1: Het onderwerp is Belle (she), dus de vorm van ‘to be’ is: isStap 2: Je plakt ‘not’ achter de vorm van ‘to be’Stap 3: Je gaat nu het hoofdwerkwoord (tussen de haakjes) vervoegen. Dit doe je door -ing erachter te plakken.doesn’t useDeze actie gebeurt met een regelmaat (usually), dus gebruiken we de present simple. We moeten het werkwoord ontkennend maken. Het is een normaal werkwoord, geen hulpwerkwoord, dus moeten we don’t / doesn’t voor het werkwoord zetten. Het onderwerp is Belle (she), dus gebruiken we doesn’t + hele werkwoord. LikesLike is een statisch werkwoord, dus iets dat een regelmaat heeft. Daarom gebruiken we de present simple. Het onderwerp Anthony’ (he), dus moet je de he/she/it-regel toepassen. Dat betekent dat je -s achter het werkwoord plakt. PromiseDeze actie gebeurt met regelmaat (always), dus gebruik je de present simple. Het onderwerp is they, dus gebruik je het hele werkwoord (zonder to).IsDeze zin gaat over een feit. Bij feiten gebruik je de present simple. Er zijn 3 vormen van to be: am / are / is. Het onderwerp is ‘using phones in traffic’ (it), dus gebruik je ‘is’.  am going to studyJe hebt het over plannen die al gemaakt zijn, dus kies je voor de future to be going to. ‘To be’ heeft 3 vormen: am/are/is. Het onderwerp is I, dus de vorm van ‘to be’ is ‘am’. Daarna plak je achter ’going to’ het hele werkwoord.Will not pass / won’t passEr wordt hier een voorspelling gedaan, dus gebruik je de future simple will. In dit geval moet je de zin ook ontkennend maken. Dit doe je door het woordje ‘not’ toe te voegen: will not, je mag dit afkorten tot won’t. Hierachter plak je dan het hele werkwoord zonder ‘to’will helpHier wordt een belofte gedaan, dus gebruik je de future simple will. Je maakt deze door will + hele werkwoord (zonder to) in te vullen.will rainHier wordt een voorspelling gedaan, dus gebruik je de future simple will.Je maakt deze door will + hele werkwoord (zonder to) in te vullen.are going to cookJe hebt het over plannen die al gemaakt zijn, dus kies je voor de future to be going to. ‘To be’ heeft 3 vormen: am/are/is. Het onderwerp is my parents (they), dus de vorm van ‘to be’ is ‘are’. Daarna plak je achter ’going to’ het hele werkwoordAre you going to come overJe vraagt naar plannen die al gemaakt zijn, dus kies je voor de future to be going to. ‘To be’ heeft 3 vormen: am/are/is. Het onderwerp is you, dus de vorm van ‘to be’ is ‘are’. Daarna plak je achter ’going to’ het hele werkwoord Read a book.Clean your room.Don’t follow me.Don’t cross the road.Keep out of my room.Toelichting:Je geeft iemand een bevel of waarschuwing, dus gebruik je de imperatief. B. toen hij boodschappen in de auto wilde leggen Toelichting: Zie rode tekst. Toen hij boodschappen in de auto wilde leggen. Toen ze terugkwamen bij de auto en de kofferbak openden, toen bleek de slang verdwenen.Niet A, want hij kreeg een lift van zijn stiefmoeder, hij was er niet op bezoek.Niet C, want ze waren gestopt voor boodschappen, niet voor de slang.A SLIPPERY SURPRISE 1 Karl Sullivan (28) thought his snake Spartacus had disappeared for good - until the pet turned up later to surprise Kathy, Karl’s stepmother. About three months ago Karl was getting a lift to Faringdon in her car and had taken the five-foot long snake with him in a cardboard box. They stopped at the Tesco supermarket and when they returned to Kathy’s car and opened the boot to put their groceries in, Spartacus had vanished.  de auto goed doorzoeken - wel gedaan (gele tekst) het dashboard eraf halen - niet gedaan(zie oranje tekst - hij dacht eraan, hij heeft het dus niet gedaan)proberen hem te lokken met voedsel - wel gedaan (groene tekst)een briefje bij de supermarkt ophangen - wel gedaan (roze tekst)2 Karl said: “We were only gone for about ten minutes. I checked everywhere and I even thought about pulling the dashboard off to see if he was there. There was no sign of him at all.” Karl also tried to tempt the snake out by leaving a frozen chicken in the back of the car and he left a message on the Tesco notice board. It was all without any success.  Hij zag (sporen van) urine/plas (van de slang in de auto) (zie paarse tekst)3 Five weeks after Spartacus went missing, Karl spotted traces of snake urine in the car and he started another fruitless search for the reptile. To his delight - and to his stepmother’s shock - the non-venomous snake re-emerged last Thursday, nearly three months later, in the same car.  A, alles zo goed overleefd had. (zie donkerblauwe tekst).Toelichting: Niet B, ze zagen hem toen ze boodschappen in de auto wilde leggen, de slang zat daar dus niet tussen.Niet C, het verbaasde hem juist dat de slang niet agressief deed.4 Karl said: “When my stepmum opened the boot of the car to put her shopping in she saw a snake looking straight back at her. I couldn’t believe he survived that long. I thought he would be aggressive or nervous after such harsh conditions but he was perfectly happy and in the same condition I left him.” Normally Karl feeds Spartacus a frozen mouse every two weeks. It was the longest the yellow rat snake had ever gone without a meal! Which is pretty amazing.  C, helemaal niets. Zie lichtblauwe tekst. Toelichting: Niet A, dit krijgt de slang normaal gesproken, maar nu natuurlijk niet.Niet B,  niks over gelezen.4 Karl said: “When my stepmum opened the boot of the car to put her shopping in she saw a snake looking straight back at her. I couldn’t believe he survived that long. I thought he would be aggressive or nervous after such harsh conditions but he was perfectly happy and in the same condition I left him.” Normally Karl feeds Spartacus a frozen mouse every two weeks. It was the longest the yellow rat snake had ever gone without a meal! Which is pretty amazing.  Let op: Dit is een voorbeelduitwerking. Jouw geschreven stukje kan er dus heel anders uitzien dan onderstaand voorbeeld. Je kunt dit op verschillende manieren schrijven.I am looking for someone to look after my dog, Max, when I am on holiday. We will go on a holiday from 18th of August until 26th of August. I expect you to cuddle a lot with Max, to walk him 4 times per day and to give him food every morning and evening.Max is a labrador retriever and is 2 years old. He loves attention and isn’t scared of anything! He loves to eat and play with his ball. Your salary will be 20 euros per day. If you are interested, please contact my by email: max_the_dog@imagination.com100 wordsTips:Kijk goed na of je voldoende woorden hebt gebruikt. Je mag vaak 10% afwijken van het aantal gegeven woorden, daarna volgt puntenaftrekHet is lastig om je eigen tekst na te kijken. Vraag daarom aan je (bijles-)docent of die je brief voor je wil nakijken. Feedback is goud waard!Let op: schrijf I (ik) altijd met een hoofdletter; hetzelfde geldt voor maanden van het jaar en dagen van de week, maar niet voor seizoenenLet goed op het volgende in de voorbeeldbrief:Het omvat alle punten van de opdracht (hou je strikt aan de opdracht, dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden!)De stijl van de brief is informeel en lijkt op spreektaalDe toon is licht en vriendelijkWanneer je verschillende onderwerpen in een mail hebt, dan gebruik je heldere alinea’s (heel belangrijk!)Er is veel afwisseling: bijna alle zinnen beginnen andersLet op: Je mag uitroeptekens gebruiken, maar gebruik ze niet te veel. Let op: Dit is een voorbeelduitwerking. Jouw geschreven stukje kan er dus heel anders uit zien dan onderstaand voorbeeld. Je kunt dit op verschillende manieren schrijven.Dear Amber,I hope you are doing well. I am working on a school project, in which we are trying to do as many good things as we can for the environment. My family and I are now separating our trash and use only biodegradable materials. We also don’t go out to eat at fast food restaurants anymore, I often prepare dinner now!I think it is important to reduce our impact on the environment, there is so much waste already! I love nature and don’t want to damage it. Do you do something for the environment already? Love,Emily100 wordsTips:Kijk goed na of je voldoende woorden hebt gebruikt. Je mag vaak 10% afwijken van het aantal gegeven woorden, daarna volgt puntenaftrekHet is lastig om je eigen tekst na te kijken. Vraag daarom aan je (bijles-)docent of die je brief voor je wil nakijken. Feedback is goud waard!Let op: schrijf I (ik) altijd met een hoofdletter; hetzelfde geldt voor maanden van het jaar en dagen van de week, maar niet voor seizoenenLet goed op het volgende in de voorbeeldbrief:Het omvat alle punten van de opdracht (hou je strikt aan de opdracht, dit kan niet vaak genoeg benadrukt worden!)De stijl van de brief is informeel en lijkt op spreektaalDe toon is licht en vriendelijkWanneer je verschillende onderwerpen in een mail hebt, dan gebruik je heldere alinea’s (heel belangrijk!)Er is veel afwisseling: bijna alle zinnen beginnen andersLet op: Je mag uitroeptekens gebruiken, maar gebruik ze niet te veel.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in