Blink Engels
- Period 2 - Spider-man
oefentoetsen & antwoorden
1e editie
Klas 2|Havo/vwo
Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen:
Vocabulary
Writing (writing about your superpowers)
Reading
Grammar
Connecting parts of sentences: linking words
Talking about the past: past simple
Talking about the past: past continuous
Talking about the past: past simple or past continuous
Comparing people or things
Toets Engels
Blink Engels
Online maken
Toets afdrukken
Een foto makentransformatiepakbangherkennenzichtPlakken, klevenkrachtgilsuperschurk Catch someone red-handedTraining wheelsapproach track heist wing rescueparticularusefulworship ferry (veerboot)Encouraging (bemoedigend)Close the deal (deal sluiten)Destination (bestemming)Led by (onder leiding van)Develop (ontwikkelen) afraidthrilled strengthtired A is correct. Toelichting:Je gebruikt ‘if’ als je niet zeker weet dat iets gaat gebeuren.Bijvoobeeld: ‘if we arrive at the place….’ betekent het dat je nog niet zeker weet of dat wel gaat gebeuren. ‘When’ gebruik je om aan te geven dat iets zeker gaat gebeuren. Bijvoorbeeld: ‘When we arrive at the place, we….’ geeft aan dat je ervan uitgaat dat je daar aankomt. A is correct.Toelichting:In dit topic moet je o.a. de verleden tijd weten van het woord ‘hurt’. Sommige woorden blijven hetzelfde. ‘Hurt’ en ‘hit’ zijn woorden die hetzelfde blijven in de verleden tijd. A is correct. Toelichting: Je gebruikt een past continuous (was walking) om aan te geven dat je iets aan het doen was terwijl er op dat moment iets gebeurde. Net zoals in het Nederlands: ‘ik was aan het wandelen (was walking) toen de kat plotseling overstak. Je gebruikt dan eerst een past continuous (was walking) en daarna een past simple. Zin B was correct geweest als er had gestaan: ‘Spiderman was flying through the air when the building collapsed’. whensoandbeforeafterifbecauseafterToelichting: Je gebruikt ‘when’ bij zinnen waarbij je (vrij) zeker weet dat het gaat gebeuren, zoals bij zin a. Je gebruikt ‘if’ bij zinnen waarbij je het nog niet zeker weet en het ook een voorwaarde betreft, zoals bij zin f. helped cameranrescuedlostdefeatedknewProtectedToelichting: Leer de ‘irregular verbs’ van dit topic uit je hoofd. was flyingwere screamingwere runningwas trainingwas planningwere playingwas searchingwas sleepingToelichting: Je maakt een past continuous zo: Onderwerp + was / were + werkwoord + ingJe kiest steeds uit ‘was’ of ‘were’. Om te weten welke je moet gebruiken kijk je naar het onderwerp. Bij één persoon kies je voor ‘was’, zoals bij I was walking, he/she/it was walking.Bij meerdere personen kies je voor ‘were’, zoals bij: you/they/we were walking. Was fighting - cheeredDiscovered - were exploringEscaped - were searchingCreated - was waitingRescued - was screamingWere doing - arrivedarrived - was playingEntered - was sleepingToelichting: Zoals je hierboven kunt zien gebruik je vrijwel altijd een combinatie van een past continuous en een past simple in dit soort zinnen. Deze zinnen geven allemaal aan dat er iets plotseling gebeurde terwijl er iets anders bezig was. Bij elke zin kijk je dus goed naar wat er bezig was (en daarvoor gebruik je de past continuous) en daarna naar wat er toen plotseling gebeurde (de past simple). Bij zin h, bijvoorbeeld, was Katja aan het slapen (was sleeping - past continuous) toen de dief binnenkwam (entered - past simple). Bij zin b, bijvoorbeeld, gebruik je eerst een past simple (discovered) en daarna een past continuous (were exploring). Ze ontdekten (discovered - past simple) iets terwijl ze aan het onderzoeken waren (were exploring - past continuous). \ He ran through the park last night. → past simple of runWhen we arrive, we will make some hot tea. → it is certain that we will arriveObelix was very strong because of the magic drink. → past simple of isSuperman was flying through the air when suddenly the villain arrived. → past continuous, want hij was iets aan het doen toen er plotseling iets anders gebeurde. Spiderman and Iron man did not hang out with each other last night. → negative form from past simple more relaxingbettermore popularmost powerfulhappiest → bij een woord dat eindigt op -y verandert dit in -iemost beautifulloudestmost terriblemost talentedBestworstToelichting:Hoe weet je wanneer het ‘most of more’ is (zoals bij ‘more popular’) en wanneer je een stukje bij het woord er aan moet plakken (zoals bij ‘happier’)? Je kijkt naar het aantal lettergrepen bij een woord. In hoeveel stukjes kun je het woord knippen als je het uitspreekt? Je kunt ook in je handen klappen bij elke lettergreep. Voorbeeld: ‘fast’ en ‘loud’’ zijn één klap en één lettergreep. Het wordt dan ‘faster’ en ‘louder’. Voorbeeld: ‘hap-py’ is twee klappen en twee lettergrepen. Het wordt dan ‘happier’ en ‘happiest’. Voorbeeld: ‘ter-ri-ble’ en ‘beau-ti-ful’ zijn drie klappen en drie lettergrepen. Bij woorden met drie lettergrepen (drie klappen) plaats je er ‘more’ of ‘most’ voor. Het wordt dan ‘more terrible’ of ‘most terrible’. Example Spider-Man’s Journal – A Busy DayDear Journal,It’s me: Spiderman!Today was a very busy day for me as Spider-Man. I woke up early and went to school like always. It was a normal morning, and nobody knew that I had to be a superhero later.After school, I heard about a robbery downtown. I quickly changed into my Spider-Man suit and swung through the city. When I got to the bank, I saw the robbers. They were running away, but I caught them with my web. It was easy!Later, I helped a little boy find his lost dog. The boy was so happy, and it made me feel good to help him.At the end of the day, there was a speeding car on the road. It was about to hit some people, so I jumped in and stopped it with my strength. Everyone was safe.Now, I’m home and really tired. But I’m happy because I helped a lot of people today. Being Spider-Man is hard work, but it’s worth it!Goodnight,Spider-ManBron: geschreven door auteurToelichting: Hoe pak je deze schrijfopdracht aan?Lees de opdracht goed door en onderstreep de eisen.Begin nooit meteen met schrijven, maar bedenk eerst even welke woorden er handig zullen zijn. Je kunt ook altijd woorden uit de toets zelf gebruiken! Kijk dus even de toets door en schrijf handige woordjes op. Maak korte zinnetjes en lees vervolgens na of je er nog mooie woorden aan kunt toevoegen, zoals ‘also’, ‘very’, ‘quite’, of ‘I think’. Kom je niet op een bepaald woord wat je wil gebruiken? Omschrijf dat woord dan met woorden die je wel kent of laat het weg. Ben je goed in Engels en kun je al wat meer woordjes gebruiken? Dat is prima, maar kijk wel altijd even of het verder aan alle eisen voldoet. Doe altijd een check met punten, komma’s en hoofdletters. De ‘i’ van ‘ik’ in het Engels is altijd met een hoofdletter (capitalised I). Misschien kun je ook nog extra woordjes toevoegen, zoals ‘then’, ‘also’ of ‘very’. c) His spider-sense warning him of danger → Out of nowhere, a sharp, maniacal laugh echoed through the air. Spider-Man stopped mid-swing, his special-sense tingling b) By throwing pumpkin bombs at Spider-Man → Before Spider-Man could react, the Goblin threw a series of pumpkin bombs, sending fiery explosions through the air. a) He had fought the Green Goblin there before. → Without warning, the Green Goblin took off toward the Brooklyn Bridge, the very place where Spider-Man had once faced his greatest failure. c) He won’t let the past repeat itself. → This time, Spider-Man wasn’t going to let the past repeat itself.
Deze toets bestellen?
Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.