Toets Engels

Of Course! MAX 5.0 - Hoofdstuk 1 - Young Blood oefentoetsen & antwoorden

5e editie

In deze oefentoets worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Vocabulary & Expressions

    • Chapter 1

  • Grammar

    • Simple past (irregular verbs) (1)

    • Present perfect (1)

    • Making questions (2)

    • Negative sentences (3)

    • Simple past & present perfect (4)

    • Simple past & present perfect (5)

  • Writing

    • Using linking words and collocations in a short essay

  • Literature

    • Flat and round characters (6)

    • Irony and dramatic irony (6)

Of Course! MAX 5.0
Toets Engels
Of Course! MAX 5.0
Online maken
Toets afdrukken
modestcurrentmeaningful moodylimitingrecognise announceannualfoundedchild labour erkennenuitstervendieper ingaan op (examenwoord)duurzaamwaarderengevolgentekortschommelingenin de voorhoedewetgeving housing crisisperceive affectinequalitynarratorjudgement prompt aspiresdisputebanter Is het met ‘have’ of ‘has’? Dan is het een present perfect. Je kunt dit vergelijken met ‘ik heb gegeten’. Past simplePresent perfectPast simplePresent perfectPast simplePresent perfect SaidSwamDrankAteSatThoughtWasWere Tip: Veel leerlingen vinden de irregular verbs lastig. Ze komen helaas erg veel voor in het dagelijks taalgebruik bij Engels en dus ook bij toetsen en opdrachten (zoals je niet zegt ‘ik loopte’ maar ‘ik liep’). Daarom is het handig om ze nog eens door te lezen voor de toets of online een keer te oefenen met flash cards.  We thought → we have thoughtWe did → we have doneWe watched → we have watchedShe paid → she has paidShe laughed → she has laughedIt resulted → it has resulted → 5→ 2→ 4 (volle werkwoord: to aspire)→ 3 (denk aan een intervention)→ 1 Als iets in de verleden tijd is gebeurd en het verder geen effect meer heeft nu. ‘Vorige week liep ik naar de bus’. Daar doen we niets meer mee, dat is gebeurd. Of ‘we gingen naar de film vorige week’. Wil je iets uitleggen over het verleden, maar heeft het wel nog effect op het nu? Dan gebruik je een andere vorm (‘hij heeft zijn been gebroken, daarom kan hij nu niet komen’).  Als iets in het verleden is gebeurd en het nu nog effect heeft. Je kunt dat vaak in de zin ook herkennen aan een bijzinnetje wat het effect aangeeft. Zoals bij de volgende zin: ‘he has eaten too much, he can barely walk now!’. Hij heeft te veel gegeten, daardoor kan hij nu niet lopen. Vraag jezelf dus steeds af: heeft het nu nog effect? Dan de present perfect.  so… today → nu nog effect.Ever → bij ‘ever’ gebruik je een present perfect.Last year → is afgelopen, geen effect meer.Last night → is afgelopen, geen effect meer.never → nu nog effect, want je bent er nog steeds nooit geweest. Bij ‘ever’ en ‘never’ een present perfect.For… now → nu nog effect, daarom present perfect. Optie A (een present perfect) geeft aan dat hij er nog steeds last van heeft. Did helpDid playDo likeWhoseHas (has/have kan alleen aan het begin van een zin bij een vraag als er ook ‘got’ in de zin staat).Has reached (present perfect, woordje ‘yet’ geeft dit ook aan)Tip: Als je één woord in de verleden tijd hebt gezet (dus bijvoorbeeld ‘did’, dan hoeft het tweede werkwoord niet meer in de verleden tijd, dan gebruik je het hele werkwoord. Dus niet: did she walked to the park? Maar: did she walk to the park?) We didn’t helpShe doesn’t like (en nog steeds niet. Als er had gestaan ‘but she likes it now’, dan had je kunnen kiezen voor de verleden tijd).Haven’t reached (present perfect, het woordje ‘yet’ geeft dit ook aan).  hasn’t started → gaat nog beginnen, heeft nog effect in het nu. has fixed → heeft nog effect, want Paul kan vandaag komen omdat hij zijn auto heeft gemaakt. Have you ever eaten → in het Nederlands zeg je ook ‘heb je ooit slakken gegeten?’ en niet ‘at je ooit slakken?’. didn’t rain → er staat geen effect bij in het nu. Gisteren regende het, punt. have visited. Het heeft nog effect, want ze kennen de plek nu goed. have lost → het heeft nog effect, want je kunt nu niet bellen. have lived. Je woont er nog steeds, dus het heeft nog effect.  have lived → we wonen er nog steeds, dus het heeft nog effect, want er staat ‘since’. Bought → zij kocht kaartjes, heeft geen effect meer. have made → er staat een effect achter in de bijzin.has been walking → nadruk op dat ze al heel lang aan het lopen is.Have you been waiting → weer een nadruk op of iemand al lang aan het wachten is. bought → geen effect meer. has broken → het heeft nog effect, want ze kan niet komen skien. Saw → geen effect meer.knew, got → geen effect meer. have arrived → het heeft nog effect, want je belt er nu over. have you known → je kent Jack nog steeds (we gaan er van uit dat hij nog leeft) dus het heeft nog effect.  Did she go - didn’t go What does - doesn’t wantI wouldn’t tell youDidn’t always wantTip: Kijk bij de werkwoorden of woorden die een tijd aangeven of het in de verleden tijd staat. Staat het in de verleden tijd? Dan gebruik je ‘did’ bij de vragen en didn’t bij de ontkenningen. Voorbeeld: she went to the city → did she go to the city? → she didn’t go to the city. Staat het in de tegenwoordige tijd? She goes to the city → does she go to the city → she doesn’t go to the city.  Probeer de expressions er in te verwerken. Last year, I joined a special programme at school, which taught me a lot about communication. / Last year, I joined a special programme at school, this has taught me a lot about communication. I think it is tremendously important to learn about cultural differences / in my opinion, it is very important to…It is uncertain / I am not sure if / I doubt if all students should ever visit a foreign country with their school. I am convinced / I am certain that this project will have a great / tremendous effect on every school / all schools in The Netherlands. Have you learned anything from your experiences / activities from last year? Tip: Probeer voordat je een schrijfopdracht begint bij je toets even kort na te denken over wat je hebt geleerd en waar dit hoofdstuk over ging: past simple and present perfect + expressions + vocabulary. Op de toets wordt dit bij schrijfoefeningen gecombineerd. Probeer dus in elk geval de grammatica hierin te verwerken. Als je het lastig vindt kun je ook even bij de grammatica-oefeningen op de toets kijken, daar zie je misschien inspiratie bij staan om je op weg te helpen als je het even niet meer weet.  Zorg er voor dat je een essay opbouwt in verschillende alinea’s: een introductie, drie losse argumenten en een conclusie. Elk van deze onderwerpen krijgt een eigen alinea en begint met een eigen signaalwoord (hier scoor je punten mee). Gebruik de expressions voor je zinnen en opbouw. Anekdote: je mag een essay best beginnen met een pakkende zin, zoals: ‘In some countries, students are never worried about what they have to wear to school, it is already decided for them.’ Of: ‘Often, students worry about what to wear to school.’ Je mag ook beginnen met ‘In this essay, I would like to discuss the topic of ‘students and school uniforms’. Overleg dit eerst met je docent, elke docent heeft daar ook weer eigen regels voor. Introduction: first, I would like to emphasise the importance of this topic / to begin with, I would like to state how important this topic is. Gebruik hiervoor een signaalwoord en ‘in my opinion, this is a very important topic’. Wil je het formeler maken? Vervang dan woorden als ‘very’ door ‘quite’ of ‘extremely’. ‘It is therefore understandable that this fuels discussion in schools’ / that this is point of discussion in schools. On the one hand, I can understand why school uniforms could be useful / necessary / a good idea, since ….Moreover / another important argument could be that school uniforms could help against bullying because… On the other hand, it is discussable whether or not school uniforms can help to prevent bullying, because…Moreover/ Also / Furthermore, an important / significant disadvantage might be that…In short / in summary / to conclude, ….Vat bij de conclusie kort samen wat je hebt besproken, met zowel je voor- en nadelen.  Nee. Je zou bij de laatste kunnen denken bij ‘bad-boy protagonist’ dat het om een jongen gaat, maar je moet doorlezen om er achter te komen dat het hier niet om een jongen gaat, maar om een man. Tip:Bij dit soort teksten wordt er gecheckt of je goed en zeer gedetailleerd kan lezen. Dit zijn vrij pittige vragen en er zitten woorden in die je op het verkeerde been kunnen zetten. Bij bijvoorbeeld de vraag over oorlog kun je snel scannen naar woorden als ‘army’, ‘soldier’ en ‘war’ en daar goed om heen lezen wat er eigenlijk staat. Zo staat er bij één tekst wel het woord ‘army’ maar speelt het niet in de oorlog. Ja, ‘A Bitter Truth’. Het speelt zich af in 1917 en je kunt ook lezen dat het om een ‘battlefield nurse’ gaat.  ‘The Adjustment’ heeft een anti-held, omdat het hier gaat om een ‘bad boy protagonist’ die aan de ene kant goede daden verricht (‘just playing Good Samaritan’), maar hij doet ook veel dingen die niet bij een echte held passen. ‘Plunging’ heeft ook een anti-held: ‘a bungling idiot’.  Chief Inspector Armand Gamache from ‘A Trick of Light’. “When the victim is identified as an art critic and frenemy from Clara's past, she becomes an obvious "person of interest" to the police”. Flat character. Er verandert niks aan de de dode vrouw, ze blijft in dezelfde staat gedurende de rest van het verhaal. Round character. Dit karakter heeft diepte en ervaart een verandering in persoonlijkheid gedurende het verhaal (“Dan goes ballistic”)Round character. Het is lastig te zeggen uit dit korte fragment, maar we weten wel dat Bess de hoofdpersoon is. De hoofdpersoon is vrijwel altijd een round character, aangezien je het verhaal vanuit zijn/haar perspectief meeleeft en hem/haar altijd wat overkomt.Flat character. Ook hier is het lastig te zeggen aangezien we niet weten hoe belangrijk deze persoon wordt in het verhaal, maar aangezien de naam niet wordt gegeven, is het waarschijnlijker dat dit een minder belangrijk en minder complex personage is.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in