Toets Bedrijfseconomie

LWEO Marktverovering 3e ed - Hoofdstuk 1 t/m 3 - oefentoetsen & antwoorden

3e editie

Deze oefentoets behandelt o.m. de volgende onderwerpen: Het marketingplan; de marketingstrategie en verschillende marketinginstrumenten. 

LWEO Marktverovering 3e ed
Toets Bedrijfseconomie
LWEO Marktverovering 3e ed
Online maken
Toets afdrukken
Marketing is het geheel van activiteiten van een organisatie met als doel inspelen op de wensen en behoeften van de klant. Fieldresearch of veldonderzoek is het verzamelen, analyseren en interpreteren van nieuwe gegevens. Het gaat hier om gegevens (primaire data) waar je zelf onderzoek naar hebt verricht. Segmenteren is het opdelen van de afzetmarkt in segmenten, ook wel doelgroepen genoemd. Je past verschillende marketingtechnieken toe aan deze doelgroepen (segmenten). De klantwaarde is het verschil tussen het geheel van voordelen (benefits) die de klant in zijn ogen ontvangt en de kosten die hij hiervoor in zijn ogen moet maken.  Prijs, product, plaats en promotie. Er is sprake van directe distributie wanneer de fabrikant van een product direct aan de eindgebruikers verkoopt. Er is sprake van indirecte distributie wanneer de fabrikant zijn producten verkoopt aan een winkel die het vervolgens verkoopt aan de eindgebruiker. Toelichting: Wanneer er gevraagd wordt naar een verschil en/of overeenkomst, noem dan beide begrippen in jouw antwoord. Let op!Alleen opschrijven: en de ander niet; is niet voldoende.  Marktaandeel = $\frac{Afzet \ bedrijf}{Totale \ afzet \ van \ de \ branche} \times 100\%$ Marktaandeel = $\frac{ 120.000}{4.800.000}\times 100\% = 2,5\%$Marktaandeel = $ \frac{Omzet \ bedrijf}{Totale \ omzet \ van \ de \ branche} \times 100\%$ Marktaandeel = $\frac{5.000.000}{1.400.000.000} \times 100\% = 0,4\%$ Janssen BV maakt gebruik van een kwalitatieve onderzoeksmethode, er is namelijk sprake van een vorm van interview. (Op deze manier is er een mogelijkheid tot uitgebreide antwoorden en veelal door te vragen). Janssen BV had ook een enquête uit kunnen zetten, op deze manier zouden zij aan een kwantitatieve onderzoeksmethode kunnen doen.  Gedifferentieerde marketing Ongedifferentieerde marketingGeconcentreerde marketing Ideële reclameActiereclameThemareclameCollectieve reclame Marktaandeel op basis van omzet = omzet bedrijf / totale omzet branche * 100% 8% = € 50.000 / ? * 100%0,08 = € 50.000 / ? ? = € 50.000 / 0,08 = € 625.000 Marktaandeel op basis van omzet = omzet bedrijf / totale omzet branche * 100%15% = omzet bedrijf / € 233.333,33 * 100%0,15 = omzet bedrijf / € 233.333,33Omzet bedrijf = € 233.333,33 * 0,15 = € 35.000  Product: SportyFit verkoopt comfortabele en betaalbare sportkleding die zowel modieus als praktisch zijn. De kleding is gemaakt van ademende stoffen. Prijs: Er wordt gebruikgemaakt van een aantrekkelijke prijs voor de doelgroep, namelijk tussen de € 20 en € 50 per kledingstuk. Er wordt hiermee ook rekening gehouden met de concurrentie. Plaats: Klanten kunnen via een webshop de kleding bestellen, daarnaast zijn de kledingstukken ook in fysieke winkels zoals sportzaken en warenhuizen te koop. Promotie: Sportyfit gebruikt verschillende social media in om bekendheid te vergaren, zoals Instagram en TikTok. Ze werken samen met influencers om de doelgroep te bereiken. Toelichting: Zorg ervoor dat je volledig bent bij het invullen van de marketingmix. Het bijvoorbeeld alleen noemen van € 20 en € 50 bij prijs is niet voldoende. De aantrekkelijkheid voor de doelgroep en het concurrentiegerichte horen hier ook bij.  Klantkant:Klantdoel: De klant wil dagelijks gezond eten op tafel hebben, dit eten moet ook nog eens milieubewust zijn. Pains: De klant heeft weinig tijd om boodschappen te doen en om een maaltijd te bedenken en om te maken. Gains: De voordelen voor de klant is dat hij/zij niet meer het huis uit hoeft om boodschappen te doen, ook hoeft de klant niet elke dag na te denken wat er op tafel komt. Aanbodkant:Goed/dienst: GreenBite biedt op maat gemaakte maaltijdboxen en recepten die in samenwerking met lokale boeren worden geproduceerd. Pain relievers: De maaltijdboxen worden inclusief recepten aan de deur geleverd. Gain creators: Naast dat de maaltijdboxen en recepten aan huis worden geleverd, zijn de producten duurzaam geproduceerd. De maaltijdboxen zijn tevens op de wensen van de klant afgestemd. 

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in