Toets Engels

Engels Leesvaardigheid - Leerjaar Klas 3 - oefentoetsen & antwoorden

1e editie
Engels Leesvaardigheid
Toets Engels
Engels Leesvaardigheid
Online maken
Toets afdrukken
Werkwijze: Lees de stellingen goed door en scan daarna de tekst op zoek naar de antwoorden.Check eerst of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de tekst:hippopotamus: nijlpaardchased away: wegjagenherd: kuddegame reserve: natuurreservaatplunged: duiken (in water)sedate: sederen (verdoven)crane: kraan (machine)extraction: uittrekken, verwijderenvet: dierenartscontend: strijden, concurrerensanctuary: toevluchtsoordAntwoord en toelichting:1 Niet. Er wordt niet vermeld dat het nijlpaard wordt gelokt met andere dieren.2 Niet. Het voeren was om het dier te onderhouden, niet om het uit het zwembad te krijgen.3 Wel. Het verdoven wordt genoemd als onderdeel van het bevrijdingsplan.4 Niet. Ze hebben juist water afgetapt, niet bijgevuld. Werkwijze:Deze tekst heeft maar één vraag. Lees eerst de vraag voor je de tekst gaat lezen. Zo kun je meteen op een gerichte manier lezen, terwijl je de vraag in je achterhoofd houdt. Lees de antwoordopties goed door en streep het antwoord weg waarvan je zeker weet dat die fout is. Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de tekst:cockerel: haan  fate: lot  served with: gekregen (in juridische zin)  anti social behaviour order (asbo): antisociale gedrags orde / wetgeving binge drinking: overmatig drinken  complaint: klacht  noise-abatement order: geluidsbeperking bevel  uttering: uiten, uitspreken  eviction: uit(huis)zetting  reprieve: kwijtschelding, uitstel  acted severely: streng gehandeld  well-refreshed: goed aangeschoten  spontaneously: spontaan  auditioning: auditeren, een optreden doen  slap: opleggen  pals: vrienden  citing: aanhalen, noemen  test case: rechtszaak die als voorbeeld dient  reynard: verwijzing naar een vos, vaak gebruikt in literatuur  Antwoord: B is goed omdat de schrijver de maatregel tegen de haan op een sarcastische manier bespreekt en het belachelijk maakt. Hij verwijst bijvoorbeeld naar het feit dat hij een Asbo tegen een haan absurd vindt, en maakt een grap over het aanvragen van een vergelijkbare maatregel tegen vossen. Dit toont aan dat hij de situatie niet serieus neemt en de maatregel belachelijk vindt.Toelichting:A is fout. De schrijver prijst de maatregel nergens als creatief; hij gebruikt sarcasme om deze belachelijk te maken.  C is fout. Hij vindt de maatregel duidelijk niet terecht, gezien zijn sarcastische toon en het voorbeeld van de vossen.  D is fout. Hij noemt de maatregel niet streng, maar belachelijk en absurd.  E is fout. Er wordt niets gezegd over de effectiviteit van de maatregel, alleen dat deze absurd is.   Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Scan de tekst op zoek naar pushing a child will not work, maar dan anders verwoord.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de tekst:analysis: analysecounterparts: tegenhangers  struck a chord: raakte een snaar  swelled: toegenomen  access: toegang  press: aandringen  mimic: nabootsen  cardiovascular: cardiovasculair (hart en vaat)Antwoord en toelichting: Never forget (alinea 4). In alinea 4 wordt uitgelegd dat een kind zijn interesse en motivatie verliest als het wordt gedwongen iets te doen alleen omdat het “goed voor hen” is. Dit sluit direct aan bij de titel "Pushing a child will not work". Werkwijze:Scan de tekst op zoek naar de verschillende landen uit de antwoordopties, en lees goed wat er over ieder land gezegd wordt.Check of je de betekenis weet van den volgende woorden uit de antwoordopties:analyse: analyserenexplain: verklarenpredict: voorspellenreverse: omkerenAntwoord: D is goed. In alinea 2 wordt beschreven hoe de schrijver probeert de trend van afgenomen fitheid bij kinderen om te keren (reverse the trend) door een hardloopclub op te richten. Dit sluit aan bij het doel om de negatieve ontwikkeling terug te draaien.Toelichting:A is fout. De schrijver probeert de trend niet te analyseren; dit is al gedaan door het onderzoek in alinea 1.  B is fout. De schrijver legt de trend niet uit, maar beschrijft hoe ze probeert deze te veranderen.  C is fout. De schrijver doet geen voorspelling over de trend, ze richt zich op het tegengaan ervan.   Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit alinea 2 en de antwoordopties:regulations: wetgeving / regelsrestructured: heringerichtdisorderly: rommeligconditions: omstandigheden  hodgepodge: rommel, mengelmoes  prioritises: prioriteert  / iets belangrijk makenjunctions: kruispunten  well-maintained: goed onderhouden  bicycle roads: fietspaden  sign posts: wegwijzers  give way: voorrang geven  negotiate: uitwijken, omgaan met  dedicated: speciaal, toegewezen  Antwoord: C is goed. In alinea 2 wordt uitgelegd dat Britse wegen een 'hodgepodge of paint' zijn die auto's prioriteit geven en vaak verdwijnen bij kruispunten. Dit benadrukt dat de wegen in het VK chaotisch en ontworpen zijn met motorverkeer in gedachten, in tegenstelling tot de geordende en fietsvriendelijke wegen in Nederland.Toelichting:A is fout. Dit wordt niet genoemd in alinea 2; de focus ligt op de goede fietsinfrastructuur, niet op verkeersregels.  B is fout. Er is geen sprake van recente herstructurering in het VK; de tekst bekritiseert juist de huidige staat van de Britse wegen.  D is fout. Hardlopers worden wel genoemd, maar er wordt niet gezegd dat dit onveilige situaties veroorzaakt.   Werkwijze:Herlees alinea 3.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea 3 van de tekst:contradicts: iets tegen sprekenillustrates: ter illustratie / ter verduidelijkingsummarises: samenvattenddecent: degelijk    remarkable: opmerkelijk   e-bikes: elektrische fietsen  astonishing: verbazingwekkend  rush hour: spitsuur  pannier racks: fietstassen rekken / bagagedragers    unaccompanied: onbegeleid  Antwoord: C is goed. Alinea 4 plaats de perfecte fietsinfrastructuur en veiligheid uit alinea's 2 en 3 in perspectief door te benadrukken dat mensen nog steeds fouten maken en soms risico’s nemen, ondanks de goede omstandigheden.Toelichting:A is fout. Alinea 4 spreekt alinea's 2 en 3 niet tegen, maar plaatst ze juist in een breder perspectief.  B is fout.  Alinea 4 illustreert niet direct de punten uit alinea 2 en 3, maar voegt er een extra gedachte aan toe.  D is fout. Alinea 4 vat de vorige alinea's niet samen, maar biedt een bredere blik op de situatie.   Werkwijze:Scan de tekst op zoek naar Toms mening over de oplossing van het zwembad.Check dat je betekenis weet van de volgende woorden uit de tekst:banned: verbannen  trunks: zwembroek  posed: vormde  bathers: zwemmers  council-run: door de gemeente beheerd  forbids: verbiedt  attendant: medewerker  swimwear policy: zwembroek beleid  displayed: weergegeven  changing rooms: kleedkamers  maintain: behouden  environment: omgevingAntwoord: If they (vierde alinea). Het antwoord is If they omdat Andy Toms in de vierde alinea zegt: If they put the problem down to hygiene then it is not very hygienic to get a pair from lost property either. Dit toont aan dat Tom de oplossing die het zwembad bood (het lenen van andere trunks) niet als hygiënisch beschouwde. Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Herlees alinea  2.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea 2:parental responsibilities: ouderlijke verantwoordelijkhedenpresent employees: de huidige werknemersrewarding: het belonen vanrebalance: herstructureren, herverdelen  intelligence workforce: inlichtingendiensten personeel  qualifications: kwalificaties   mocked: nep revealed: onthuldeAntwoord: B is goed. In alinea 2 staat dat de inlichtingendiensten vrouwen willen aantrekken door werk flexibel te maken en vrouwen met jonge kinderen toe te staan hun kinderen mee te nemen naar 'keep-in-touch' dagen. Dit is een manier om werk en ouderschap makkelijker te combineren.Toelichting:A is fout. Er wordt niet specifiek genoemd dat ze beter opgeleide mensen willen aannemen, maar dat ze zoeken naar vrouwen met "high emotional intelligence" in plaats van standaard kwalificaties.C is fout. Er wordt geen melding gemaakt van het aanbieden van banen aan familieleden van huidige werknemers.D is fout. Hoewel praktische ervaring waardevol is, wordt er niet gesproken over het belonen van ervaring; het gaat meer om het aantrekken van vrouwen met waardevolle levenservaring. Werkwijze:Herlees alinea 5.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea 5:anticipating: verwachten / ervan uitgaan dat iets gaat gebeurenunacceptable social changes: onaanvaardbare sociale veranderingen lighthearted: lichtvoetig / niet al te serieuspublicly support:  die openlijk ondersteunenAntwoord: C is goed omdat de schrijfster in alinea 5 de speculatie over Gillian Anderson als de volgende Bond verbindt met het onderwerp van de tekst. Ze koppelt het grappige nieuwsitem over de casting van een vrouwelijke Bond aan het idee van vrouwen in rollen zoals 007, wat lichtvoetig (lighthearted) en gerelateerd is aan het artikel over vrouwelijke spionnen.Toelichting:A is fout. In alinea 5 wordt niet vooruitgelopen op onacceptabele sociale veranderingen in de nabije toekomst. De schrijver beschrijft slechts speculaties over een vrouwelijke James Bond en gaat niet in op bredere sociale veranderingen.B is fout. De schrijver geeft geen persoonlijke mening in alinea 5. Het is een objectieve beschrijving van hoe fans speculeren over een vrouwelijke James Bond, zonder dat de auteur een standpunt inneemt.D is fout: Er wordt geen spot gedreven met mensen die feministische idealen ondersteunen. De discussie over een vrouwelijke James Bond wordt op een neutrale en luchtige manier behandeld, zonder kritiek of minachting. Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Check of je de betekenis weet van deze woorden uit de antwoordopties en alinea 2:as a result of: als gevolg vanin spite of: ondanksinstead of: in plaats vanpediatricians: kinderartsen  three-quarters: driekwart  infant: baby  toddler: peuter   Antwoord: B is goed. In alinea 2 wordt uitgelegd dat, ondanks (In spite of) de waarschuwing van kinderartsen (namelijk de aanbeveling van nul schermtijd voor kinderen onder de twee jaar), drie kwart van de kinderen onder de twee jaar toch aan schermen wordt blootgesteld. In spite of geeft hier de juiste relatie weer tussen de aanbevelingen en het feit dat kinderen toch veel tijd voor schermen doorbrengen. Toelichting:A is fout. Deze optie zou betekenen dat de kinderen meer schermtijd hebben ‘omdat’ de kinderartsen de waarschuwing geven, wat niet klopt. De kinderen krijgen meer schermtijd ‘ondanks’ de waarschuwing.C is fout. Dit zou impliceren dat kinderen schermtijd hebben ‘in plaats van’ iets anders, wat niet het geval is in de context van de tekst. Het gaat erom dat kinderen schermtijdhebben, ondankss de aanbevelingen van de kinderartsen. Werkwijze:De tekst heeft meerdere alinea’s. In de vraag staat aangegeven in welke alinea je het antwoord op de vraag kunt vinden.Herlees alinea 4 en scan alinea’s 1-3.Check of je de betekenis weet van de volgende woorden en zinsdelen uit de antwoordopties en alinea’s 1-4 van de tekst:deny: ontkennenabuse: misbruiken innovative: innovatief   marks bank: cijfersbank  rolled out: geïntroduceerd  scheme: regeling  scores: cijfers   grooming: voorbereiden  incur: oplopen  debt: schuld  subsequent: volgende  interest: rente  blacklisted: op een zwarte lijst geplaatst   behaviour records: gedragsverslagen  attendance: aanwezigheid  evaluation system: beoordelingssysteem  elevate standards: standaarden verhogen   inadvertently: onbedoeld  rigour: strengheid  inertia: traagheid Antwoord: D is goed. In alinea 4 wordt de term double-edged sword gebruikt om aan te geven dat het "marks bank"-systeem zowel voordelen als nadelen heeft. De negatieve kant is dat sommige studenten het systeem misschien niet serieus nemen, wat kan leiden tot luiheid en minder inspanning. Het gebruik van de uitdrukking benadrukt dus het mogelijke negatieve effect van het systeem.Toelichting:A is fout. Dit is niet correct omdat de uitdrukking double-edged sword juist een waarschuwing is voor mogelijke nadelen, niet om te ontkennen dat studenten het systeem kunnen misbruiken.B is fout. Dit is niet correct, want de uitdrukking wijst niet specifiek op bedrog of een toename van valsspelen, maar op de bredere negatieve gevolgen van het systeem, zoals luiheid of minder motivatie.C is fout. Double-edged sword wijst juist op een gemengd effect van het systeem, zowel positief als negatief, en niet enkel op een extra ondersteunend argument. Werkwijze:Check of je goed weet wat de zin giving opportunities to diligent students betekent. De belangrijkste woorden hier zijn opportunities (kansen) en diligent students (ijverige studenten). Scan de tekst op zoek naar deze twee dingen.Antwoord en toelichting: Alinea 2. In deze alinea wordt al genoemd dat studenten credit scores kunnen krijgen op basis van hun gedrag, schoolaanwezigheid en de vervulling van bepaalde taken (zoals het schoonmaken van de klas). Dit impliceert dat werkhouding van de studenten (diligent students) een rol speelt in het systeem van de marks bank.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in