Toets Engels

Of Course! MAX 5.0 - Hoofdstuk 4 - A Curious Mind oefentoetsen & antwoorden

5e editie

In deze oefentoets worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Vocabulary & Expressions

    • Unit 4

  • Grammar

    • Tenses (1)

    • Auxiliaries & Future (2)

    • Genitive (3)

    • Word order (3)

    • Prepositions (4)

    • Indefinite pronouns (some and any) (5)

  • Writing

    • Describing a product in detail

  • Literature

    • Eulogy

    • Setting & Atmosphere

    • Point of view

Of Course! MAX 5.0
Toets Engels
Of Course! MAX 5.0
Online maken
Toets afdrukken
offensiveimpact (belangrijk woord!)residentrepelcomply with your requestaffordableconvenientpredictabilitymental healthinvolve  geesteswetenschappenbijsluitenaanleg voorvoordeelonderzoekachteruitgangzelfklevendbiologisch afbreekbaaruitstellendoorbraak submitexceedquestioncover withgeneraterecollect Voorbeelden mag je hier zelf invullen. Gebruik hiervoor de ‘expressions’ uit je boek. Probeer een paar van deze vaste zinnen uit je hoofd te leren en te verwerken in je schrijfopdrachten.  Antwoord B is de goede optie, omdat dit een present simple is. Die gebruik je bij regelmatige tijden, zoals een trein die om een vaste tijd vertrekt.  Past continuousPast simplePast continuousPast perfectPast continuousPast perfectPast perfectPast simplePast simple/simple past: meest simpele vorm van de verleden tijd (hetzelfde als: ik liep, ik zwom, ik at). Ezelsbruggetje: meest simpele vorm = één woord (walked, talked, ran).Past continuous: verleden tijd van de present continuous. I am walking → I was walking. Het is vergelijkbaar met ‘ik was aan het lopen’. Past perfect: verleden tijd van present perfect. I have eaten → I had eaten. Antwoord b is het goede antwoord. Een genitive betekent ‘van iemand’ en het geeft aan dat een zelfstandig naamwoord (a noun) van iemand of iets is. Bij namen en zelfstandige naamwoorden in enkelvoud komt de ‘s er achter: Beethoven’s fifth symphony, Karen’s car, my dog’s food. Bij namen en zelfstandig naamwoorden in meervoud komt de ‘ achter de s: the Beatles’ CD, my parents’ car.Bij namen en zelfstandig naamwoorden in enkelvoud die eindigen op een s mogen zo geschreven worden: Dennis’ dog or Dennis’s dog.Wanneer gebruik je dan ‘of’? Als iets een (kleiner) onderdeel vormt van iets anders. Denk bijvoorbeeld aan een stoel en de poten van een stoel. Je zegt niet ‘the chair’s legs’ maar je zegt dan: ‘the legs of the chair’. Zo kun je ook zeggen: ‘the city of London’ omdat de stad (het centrum) een onderdeel vormt van de grotere stad. In general zeggen Engelsen ook vaak dat je ‘of’ gebruikt bij ‘non-living things’, zoals bij deze vraag: ‘at the end of each class’.  Is running  - was running - has been runningIs having - was having - has been havingAre going - were going - have been goingAre you having - were you having - have you been havingIs giving - was giving - has been givingAre studying - were studying - have been studying Optie a is het correcte antwoord.  Antwoord a is correct. Wie - doet - wat - waar - wanneer. Dit is de meest veilige optie altijd als je zelf zinnen moet maken. Daarbij geldt dat bij een zin waarbij je twee ‘wanneer’ of ‘waar’ hebt (dus bijv. ‘Tuesday - twelve o’clock’) je eindigt met het meest specifieke deel → we are meeting each other tomorrow in the afternoon. Als je complexere zinnen gaat maken kan het zijn dat je volgorde van de zin iets anders wordt. Signaalwoorden komen meestal vooraan de zin (consequently, first, secondly) en je krijgt ook te maken met woorden als ‘neither’. Die volgen hun eigen volgorde (she doesn’t like salad and neither do I).  Een auxiliary is hetzelfde als een hulpwerkwoord. Ze staan bij hoofdwerkwoorden. MightWouldCould She left → er staat geen effect meer in de zin. defeated → er staat geen verder effect meer in de zin.I was watching → ik was iets aan het doen, toen er ook iets anders gebeurde.ate / had eaten kunnen beide. Meer wordt de past simple gebruikt, omdat het verder geen effect in de zin aangeeft. Simpelweg de volgorde.had departed → de trein was net al vertrokken. He was driving → hij was iets aan het doen toen er iets gebeurde.Didn’t → staat geen effect meer bij.Wept → ze huilde toen ze het nieuws hoorde. Geeft een volgorde aan en niet een effect. I had been writing → ik was al heel lang aan het schrijven toen er iets gebeurde.Had been → gebeurtenis in het verleden voor de andere gebeurtenis in het verleden (started to wear). Past perfect. Tip: Kijk goed naar de rest van de zin, hierin zitten woorden die aangeven welke werkwoordsvorm je moet gebruiken. Sommige mensen kunnen dit goed op gevoel, soms heb je trucjes nodig om te herkennen welke je moet gebruiken. Als je het lastig vindt, stel jezelf dan de volgende vragen of zet even op een blaadje (dit kan ook aan het begin van je toets):Is het in het verleden gebeurd en geen effect? Past simple → I walked.Had je in het verleden iets gedaan en gebeurde er daarna iets anders? → past perfect → I had walked. (Zie ezelsbruggetje met ‘had je iets gedaan’). Was je in het verleden iets aan het doen toen er iets anders plotseling gebeurde? → past continuous → I was walking. (zie ezelsbruggetje). Was je iets in het verleden heel lang aan het doen toen er ook iets anders gebeurde? → past perfect continuous → I had been walking.  Will David pay a visit to Hollywood next summer in June? My grandparents have told me many times about my youth in Chile when they were babysitting. Je kunt hier ‘when they were babysitting’ ook vooraan zetten. My cat likes to chase mice but my dog doesn’t like to do it.Since I am allergic to bees, I cannot come close to a beehive. (Signaalwoord gaat hier vooraan).  on → timeat → timeon → placein → timebetween → placeonto → directiontowards → direction atatinaboutby/before/atacross Zie voor verdere uitleg hierboven.your neighbour’s dog → enkelvoud persoona pound of sugar → enkelvoud → kleiner onderdeel van een groter ‘non-living’ voorwerp (denk aan ‘legs of the chair’)Dennis’s / Dennis’ → enkelvoud persoon, eindigt op scity of London → kleiner onderdeel van groter non-living voorwerpMy brothers’ place → meervoud personen should come homehave to drivedidn’t mindmust leaveshould goBij ‘zou moeten’ gebruik je ‘should’. Als iets echt moet, gebruik je ‘have to’ en bij een bevel gebruik je ‘must’, wat net iets sterker is. Bij ‘wilde best’ gebruiken Engelsen vaak ‘I didn’t mind/wouldn’t mind to’.  Some → je verwacht een ‘ja’ op deze vraag.Any → negatieve zin (isn’t)Some → je verwacht een positief antwoord.Any → negatieve zinAny → vertaalt hier als ‘elke’. ‘Some’ kun je hier niet bij enkelvoud gebruiken bij personen.  Je kunt zelf bij de ‘expressions’ kijken hoe je dit kunt aanpakken. Als de strekking van de zin hetzelfde is zullen verreweg de meeste leraren je de volle punten geven (zolang de zin correct is en de strekking hetzelfde). It was / I thought it was very exciting to meet you, a(n) real / actual Olympian athlete, at the event yesterday and I was wondering if I could ask you some other questions?I would be thankful / grateful / it would be amazing to join you one time during the preparations for a competition. Unfortunately, I only eat organic food, so I was wondering if there is another option for organic food / if it would be possible to order organic food / if organic food is available as well at this restaurant? Have you ever wondered? → present perfect → ever geeft dit aan. Are living → present continuous → at the moment geeft dit aan, het is nu.Has helped → present perfect → since 1934 geeft dit aan. Trains → present simple → ze doen dit op regelmatige basis. Je kunt het ook zien aan de vorm die voor ‘breeds’ is gebruikt. Knows → present simple → feitHas made → present perfect → is in het verleden gebeurd, maar heeft nu effect.Walks → present simple → gebeurt op regelmatige basis (every day).Has changed → present perfect → is in het verleden gebeurd, maar heeft nu effect. had → geen effect meer, past simplecouldn’t come → geen effect meer, past simplewas → geen effect meer, past simpledidn’t expect → geen effect meer, past simplethought→ geen effect meer, past simplehad already celebrated /already celebrated → we hadden iets al gedaan, geen effect meer. Kan een past simple of past perfect om te benadrukken dat je iets al hebt gedaan.said → → geen effect meer, past simplewas driving → je was iets aan het doen toen er iets gebeurde. called→ geen effect meer, past simplegot→ geen effect meer, past simplehad been cooking → voor een lange tijd in het verleden, dus een past perfect continuous.walked → geen effect meer, past simplejumped→ geen effect meer, past simplehad been waiting → benadrukken dat ze al lang aan het wachten waren in het verleden, dus past perfect continuous. was having/had → kan beide. ‘Terwijl ik koffie aan het drinken was’ of ‘terwijl ik koffie drink’. Je gebruikt de eerste sneller omdat je wil aangeven dat je iets aan het doen was terwijl er iets anders gebeurde.  Schrijf een korte introductie waarin je uitlegt waarom je schrijft en waarom je hierbij aan je vriend dacht. ‘Dear Sam, how are you? How do you like Stockholm so far? Is it very different from London? I am writing to you because of an idea I have been walking around with for some time now / because I have an idea for a product and I had to think about you and your technical skills. Let me explain my idea to you first. Beschrijf je product en waarom dit belangrijk/interessant/goed is om te ontwikkelen. Geef minimaal twee argumenten hiervoor. ‘First of all, this product is great because …. ‘ ‘Furthermore, this product will improve animal welfare because….’.Leg uit dat je het zelf niet kunt ontwikkelen en dat je zijn hulp hierbij graag kunt gebruiken. Bedenk een mooie deal en aan wat voor doelgroep je zit te denken. ‘However, I am not able to develop it myself, so I was thinking about you / this is where you come in / I would like to suggest a cooperation / collaboration.’Leg uit dat je ook al een website en naam hebt bedacht. ‘I was thinking this might be a good name for our website:....’Sluit je brief af met een groet en dat je hoopt op een mooie samenwerking. ‘Looking forward to your reply / to see us working together! Best wishes’.  Probeer eerst de tekst snel te scannen om een hoofdgedachte er uit te halen: combineer titel, plaatje en eerste en laatste alinea. Dan kom je uit op dat Serena’s catsuit niet langer toegestaan is op tenniswedstrijden omdat ze de kleding conservatiever/netter willen houden  en dat Nike hierop gereageerd heeft. → “introduced …conservatively”. Onjuist. De kledingvoorschriften zijn pas gekomen na de wedstrijd, zoals in alinea 1 wordt genoemd.Juist. “It makes her feel like a superhero”.Onjuist. Dit wordt niet genoemd in de tekst.Juist. In de laatste alinea wordt uitgelegd dat ze het draagt omdat ze last heeft van bloedingen. This fragment is written from an omniscient point of view, using he, she and they. The narrator has knowledge of the thoughts, feelings, and memories of the entire village, not just a single character. The candles flickered, and music floated through the night air.Each morning, the scent of his pan dulce would fill the streets.The air was filled with the smell of cinnamon rolls and freshly baked bread.Atmosphere setting works by using descriptive language to create a mood or feeling in a story. It is mostly done by including sensory details, such as sights, sounds, smells, and textures. By highlighting the positive qualities, memories, and impact of the person’s life, a eulogy aims to celebrate their legacy while also acknowledging the sadness of their loss. This structure encourages the reader or audience to focus on the good moments and the ways the deceased enriched the lives of others, leading to a sense of closure, appreciation, and emotional connection to both the person and the community.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in