Toets Engels

Solutions 3rd edition - Unit 7 - Money oefentoetsen & antwoorden

3e editie
Solutions 3rd edition
Toets Engels
Solutions 3rd edition
Online maken
Toets afdrukken
a) uitverkoopb) prijskaartjec) terugbetalingd) kortingscodee) bakkerf) tuincentrumg) kantoorboekhandelh) verspilleni) verkopenj) kopenk) lenenl) kantinem) medewerkers ruimte / lerarenkamer a) bargainb) butcher’sc) receiptd) discounte) to affordf) to spendg) to save / to save uph) libraryi) in the top right cornerj) in the backgroundk) coffee shopl) classroomm) in school a) five hundred eurosb) two thousand six hundred poundsc) five hundred thousand dollarsd) eight million euros a) In de if-clause de past simple en in de hoofdzin would + hele werkwoord.b) Had/hadn’t + past participlec) Wanneer een gebeurtenis nog voor een andere gebeurtenis in het verleden plaats heeft gevonden.  a) were - wouldJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord.b) were - would getJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord.c) would get - spokeJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord.d) would be - hadJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord.e) would have - spentJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord.f) worked - wouldn’t complainJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord - let op, in deze zin is het negatief, dus gebruik je wouldn’t.g) wouldn’t yell - startedJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord - let op, in deze zin is het negatief, dus gebruik je wouldn’t.h) would do - checkedJe kiest hier voor de second conditional, want je praat over een zeer onwaarschijnlijke situatie. Het deel in de if-clause is de past simple, de andere clause bestaat uit would + hele werkwoord. a) had closedDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een regelmatig werkwoord. Dus dan plak je achter het hoofdwerkwoord -(e)d.b) had livedDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een regelmatig werkwoord. Dus dan plak je achter het hoofdwerkwoord -(e)d.c) hadn’t studiedDe present perfect bestaat uit 2 delen. had(n’t) + past participle. In dit geval heb je een regelmatig werkwoord. Dus dan plak je achter het hoofdwerkwoord -(e)d.d) had forgottenDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een onregelmatig werkwoord. Dus dan gebruik je het 3e rijtje van de onregelmatige werkwoorden. Deze moet je dus goed leren!e) had leftDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een onregelmatig werkwoord. Dus dan gebruik je het 3e rijtje van de onregelmatige werkwoorden. Deze moet je dus goed leren!f) had seenDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een onregelmatig werkwoord. Dus dan gebruik je het 3e rijtje van de onregelmatige werkwoorden. Deze moet je dus goed leren!g) had beenDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een onregelmatig werkwoord. Dus dan gebruik je het 3e rijtje van de onregelmatige werkwoorden. Deze moet je dus goed leren!h) had doneDe present perfect bestaat uit 2 delen. had + past participle. In dit geval heb je een onregelmatig werkwoord. Dus dan gebruik je het 3e rijtje van de onregelmatige werkwoorden. Deze moet je dus goed leren! a) After they had done the shopping, they went home.Je begint de zin met after. Dan voeg je de eerste gebeurtenis toe die op de tijdlijn plaatsvindt (in dit geval het shoppen). Dit zinsdeel zet je in de past perfect. Daarna voeg je het andere zinsdeel toe (zonder then), deze laat je wel in de past simple staan!b) After the movie had finished, I went to sleep.Je begint de zin met after. Dan voeg je de eerste gebeurtenis toe die op de tijdlijn plaatsvindt (in dit geval de film). Dit zinsdeel zet je in de past perfect. Daarna voeg je het andere zinsdeel toe (zonder then), deze laat je wel in de past simple staan!c) After the referee had blown the whistle, they started playing.Je begint de zin met after. Dan voeg je de eerste gebeurtenis toe die op de tijdlijn plaatsvindt (in dit geval het blazen op de fluit). Dit zinsdeel zet je in de past perfect. Daarna voeg je het andere zinsdeel toe (zonder then), deze laat je wel in de past simple staan!d) After they had opened a window, it became colder.Je begint de zin met after. Dan voeg je de eerste gebeurtenis toe die op de tijdlijn plaatsvindt (in dit geval het openen van een raam). Dit zinsdeel zet je in de past perfect. Daarna voeg je het andere zinsdeel toe (zonder then), deze laat je wel in de past simple staan!e) After it had stopped raining, we went swimming.Je begint de zin met after. Dan voeg je de eerste gebeurtenis toe die op de tijdlijn plaatsvindt (in dit geval de regen). Dit zinsdeel zet je in de past perfect. Daarna voeg je het andere zinsdeel toe (zonder then), deze laat je wel in de past simple staan! a) takingYou use the ing-form after certain verbs. To enjoy is one of those verbs.b) to helpYou use the infinitive after certain verbs. Offered is one of the verbs which is often followed by the infinitive.c) doingYou use the ing-form after certain verbs. Avoid is one of the verbs which is often followed by the ing-form.d) waitingYou use the ing-form after certain verbs. Dislike is one of the verbs which is often followed by the ing-form.e) goingYou use the ing-form after certain verbs. Most often you have to learn these verbs. Suggested is one of the verbs which is often followed by the ing-form. I'm Just Beginning By James Cracknell (1) Since taking up rowing I'd dreamt of winning a gold medal. Relationships, a ‘proper’ career, money, holidays, and friends' weddings had all been sacrificed at the altar of rowing. After having won two Olympic gold medals I was mentally prepared to retire. Then television presenter Ben Fogle bounced up to me at a party. "I'm doing a rowing race across the Atlantic. Do you want to do it with me?" he asked. After discovering he couldn't row I politely declined, but soon realised I was missing something: _____9______. I'd had one since I was 16 years old and felt incomplete without having something to aim for. So I phoned up Ben and agreed to enter the Atlantic Rowing Race. (2) The difference between preparing for a sporting event and a challenge like this became obvious on a number of fronts: practical, financial and emotional. The Olympics demanded that I train to the best of my ability and then perform when it mattered; not easy, but I was supported by a coach and several other trained specialists. Ben and I only had each other. We also had a boat to build, navigation tests to pass, radio and sea-survival courses, training and (in Ben's case) learning to row. Getting sponsorship was virtually impossible and my wife wasn't too keen on me spending two months at sea. (3) ______10______. We only got clearance to race 24 hours before the start and hadn't spent more than two hours on our boat. We'd totally under-estimated the psychological challenge of being out at sea in a tiny boat. There had been no discussion about how little we really knew each other or would function as a team. The first week aboard was spent coming to terms with the 3,000 miles of ocean ahead. It was hideous. We just wanted to give up. We'd run out of water, survived a capsize, lost all communication and three stone in weight. However, by the time we arrived in Antigua I'd learnt how the mind and body can be strong enough to survive any situation. (4) After that experience I wanted to test myself in different ways. After swimming the Strait of Gibraltar, paddling the Channel on a surfboard and making a tandem record attempt from Land's End to John O'Groats, I should be ready to admit I ______11______ challenges. (5) What I haven't answered is why I want to do these things. A psychologist I've worked with says it takes at least two years to fully retire from sport. Perhaps it's taking me longer, but I'm still learning so much about myself and our planet on every trip, it feels as if I'm just starting out on this phase of my life.D) a goalIn tekst lezen we: “something to aim for” (gele tekst). Vaak aim je voor een doel. Daarom is a goal in dit geval de logische keuze. D) Our preparation was terrible. In de zinnen die op het gat volgen lees je meerdere dingen die niet goed waren (blauwe tekst). Daaruit kun je opmaken dat de voorbereiding slecht was. De tekst die op het gat volgt is als het ware een opsomming van de zin in het gat. A) am hooked on In de zinnen voor het gat (groene tekst) lees je allemaal andere doelen die hij al behaald heeft en dat hij zichzelf wil uitdagen op verschillende manieren. Hieruit wordt duidelijk dat antwoord A of C het juiste antwoord kan zijn. Als je dan verder leest in de volgende alinea dan lees je dat hij niet weet waarom hij deze dingen doet, dit wijst er weer op dat hij zichzelf nog steeds uitdaagt, waardoor antwoord A de juiste is.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in