Toets Engels

Stepping Stones 7e ed/FLEX - Hoofdstuk 3 - Science & Technology oefentoetsen & antwoorden

FLEX
Stepping Stones 7e ed/FLEX
Toets Engels
Stepping Stones 7e ed/FLEX
Online maken
Toets afdrukken
a) onderhoud b) gereedschap, instrument c) brandbaar, ontvlambaar d) bedenken, geloven e) draagbaar f) vijand g) legitiem, geldig h) bron i) veilen j) te laten zien k) volharding l) eeuw m) middeleeuws n) afhankelijk van o) aanpassing  p) uitbreiden q) onderzoeken   a) to manufacture b) orbit c) promising d) to be compatible with e) sophisticated f) doctored g) facial expression h) tear up i) magnitude j) reluctantly k) subject to l) disrupt m) to take advantage of n) intention o) process p) repetitive  q) versatile   a) What do you think the world will look like in 2050? b) I’m certain that there will be an apocalypse in a few years. c) I’m convinced that in the future, forests will have disappeared completely. d) They have been researching sustainable solar-energy for years. e) Could you tell me how this fancy appliance works? f) As they said, distillation was designed to separate chemicals. g) Reusable bottles are similar to regular ones but they’re better for the planet.  h) The app uses facial recognition for verification. a) Je gebruikt de future continuous als je praat over dingen die bezig zijn op een (on)specifiek moment in de toekomst. b) Je gebruikt de future perfect als je praat over acties die bezig zijn tussen nu een een specifieke tijd in de toekomst. c) Direct speech is spraak dat op het moment gebeurt. Dus als iemand iets tegen jou zegt. Reported speech is spraak dat je later verteld aan iemand. a) will have baked We hebben het hier over een actie dat afloopt op/voor een specifiek moment. In dit geval is de taart gebakken wanneer je thuis komt, daarom gebruik je de future perfect. Je maakt het zo: will + have + past participle b) will be watching We hebben het hier over een actie dat nog bezig is op een bepaald moment. Hij is TV aan het kijken, ook wanneer je thuis komt. Daarom gebruik je de future continuous. Je maakt het zo: will + be + ww+ing c) will have finished We hebben het hier over een actie dat afloopt op/voor een specifiek moment. Je maakt het zo: will + have + past participle d) will be having We hebben het hier over een actie dat nog bezig is op een bepaald moment. Je maakt het zo: will + be + ww+ing e) will be working We hebben het hier over een actie dat nog bezig is op een bepaald moment. Je maakt het zo: will + be + ww+ing f) will be staying We hebben het hier over een actie dat nog bezig is op een bepaald moment. Je maakt het zo: will + be + ww+ing g) will have studied We hebben het hier over een actie dat afloopt op/voor een specifiek moment.  Je maakt het zo: will + have + past participle   a) She said that he worked at a cinema. Dit is een bevestigende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: works. Dit werkwoord staat in de present simple. Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past simple (worked). Je begint de zin met he/she said that ….. Daarna voeg je de vervoegde direct speech toe: he worked at a cinema. Als je die twee delen achter elkaar plakt krijg je de volledige zin.  b) He said that he was coming. Dit is een bevestigende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: am coming. Dit werkwoord staat in de present continuous.  Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past continuous (was coming). Je begint de zin met he/she said that….. Daarna voeg je de rest van de zin toe, let wel op dat je het onderwerp van de direct speech zin veranderd naar he/she, want het perspectief veranderd. c) She said that they hadn’t eaten dinner. Dit is een negatieve zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: haven’t eaten. Dit werkwoord staat in de present perfect. Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past perfect (vergeet hierbij niet dat de zin negatief is)  (hadn’t eaten). Je begint de zin met he/she said that….. Daarna voeg je de rest van de zin toe. d) He said that he didn’t like chocolate. Dit is een negatieve zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: don’t like. Dit werkwoord staat in de present simple. Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past simple (didn’t like). Je begint de zin met he/she said that….. daarna voeg je de rest van de zin toe. Vergeet niet ‘I’ om te zetten naar he/she, want het perspectief veranderd.  e) She asked me how my grandmother was.  Dit is een vragende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: is (present simple). Dit is een WH-question.  Stap 1: vervoeg het werkwoord, in dit geval naar de past simple (was). Stap 2: Zet vooraan in de zin he/she asked me….. Stap 3: voeg het vraagwoord toe. Stap 4: Voeg het onderwerp toe (my grandmother). Stap 5: voeg het vervoegde werkwoord toe. f) She asked me if I lived in Amsterdam. Dit is een vragende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: live. Dit is een yes/no-question.  Stap 1: vervoeg het werkwoord, in dit geval naar de past simple (lived). Stap 2: Zet vooraan in de zin he/she asked me….. Stap 3: voeg if toe. Stap 4: Voeg het onderwerp toe (I). Stap 5: voeg het vervoegde werkwoord toe. Stap 6: Voeg de rest van de zin toe. g) She asked me if I had done my homework. Dit is een vragende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: have done. Dit is een yes/no-question. Stap 1: vervoeg het werkwoord, in dit geval naar de past perfect (had done). Stap 2: Zet vooraan in de zin he/she asked me….. Stap 3: voeg if toe. Stap 4: Voeg het onderwerp toe (I). Stap 5: voeg het vervoegde werkwoord toe. Stap 6: Voeg de rest van de zin toe.   a) She told me not to smoke. Je begint een reported speech zin die in de gebiedende wijs staat altijd met he/she told me……, daarna zet je het infinitief daar achter (to + hele werkwoord). In dit geval heb je nog het woordje ‘not’, deze zet je direct achter he/she told me…. b) He asked me to open the window. Je begint de reported speech zin die in een request staat met he/she asked me….. Daarna zet je het infinitief erachter (to + hele werkwoord) en vul je de rest van de zin aan met eventueel een object (window)/plaats/tijd als dat nodig is. c) She asked me to buy some vegetables. Je begint de reported speech zin die in een request staat met he/she asked me….. Daarna zet je het infinitief erachter (to + hele werkwoord) en vul je de rest van de zin aan met eventueel een object (some vegetables)/plaats/tijd als dat nodig is. d) He told me to wait here. Je begint een reported speech zin die in de gebiedende wijs staat altijd met he/she told me……, daarna zet je het infinitief daar achter (to + hele werkwoord). e) She told me not to do that. Je begint een reported speech zin die in de gebiedende wijs staat altijd met he/she told me……, daarna zet je het infinitief daar achter (to + hele werkwoord).   a) She asked me to buy the groceries. Je begint de reported speech zin die in een request staat met he/she asked me….. Daarna zet je het infinitief erachter (to + hele werkwoord) en vul je de rest van de zin aan met eventueel een object (some vegetables)/plaats/tijd als dat nodig is. b) He told me to clean up. Je begint een reported speech zin die in de gebiedende wijs staat altijd met he/she told me……, daarna zet je het infinitief daar achter (to + hele werkwoord). c) She asked me where I was from. Dit is een vragende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: am (present simple). Dit is een WH-question.  Stap 1: vervoeg het werkwoord, in dit geval naar de past simple (was). Stap 2: Zet vooraan in de zin he/she asked me….. Stap 3: voeg het vraagwoord toe. Stap 4: Voeg het onderwerp toe (I). Stap 5: voeg het vervoegde werkwoord toe. Achteraan voeg je de plaats nog toe (from).  d) He said that she had read every Harry Potter book. Dit is een bevestigende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: has read. Dit werkwoord staat in de present perfect. Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past perfect (had read). Je begint de zin met he/she said that ….. Daarna voeg je de vervoegde direct speech toe: she had read every Harry Potter book. Als je die twee delen achter elkaar plakt krijg je de volledige zin.  e) She said that they drank wine. Dit is een bevestigende zin in direct speech. Zoek het werkwoord in de zin: drink . Dit werkwoord staat in de present simple. Wanneer je de zin naar reported speech gaat zetten vervoeg je het werkwoord naar de past simple (drank). Je begint de zin met he/she said that ….. Daarna voeg je de vervoegde direct speech toe: they drank wine. Als je die twee delen achter elkaar plakt krijg je de volledige zin.      The reporter asked me if I was a prisoner. Je begint de zin met een persoon (he/she/the reporter). Daarachter voeg je ‘asked me’ toe. Bij een yes/no-question gebruik je ‘if’ of ‘whether’. Na if komt het onderwerp, daarna het vervoegde werkwoord (present simple -> past simple), daarachter voeg je de rest van de zin toe. I said yes. Omdat dit een interview is mag je de zin met ‘I said’ beginnen. Dit is een hele korte, omdat er geen werkwoord in de zin staat, je mag na said dus gewoon de rest van de zin toevoegen. She asked me how long I had to stay in prison. Je begint de zin met een persoon (he/she/the reporter). Daarachter voeg je ‘asked me’ toe. Nu hebben we te maken met een WH-question. Dat bekent dat je na ‘asked me’ het vraagwoord neerzet. Daarna voeg je het onderwerp, het vervoegde werkwoord, en de overgebleven zinsdelen toe. I said that I had to stay here for five years. Ook hier begin je weer met I, want de vraag woord aan de ik-persoon gesteld. Je start de zin met I said that, daarna voeg je het vervoegde werkwoord toe (have -> had) en je voegt de overige zinsdelen toe (wel in de juiste volgorde, eerst plaats, dan tijd). The reporter asked me what I had done to get here. Je begint de zin met een persoon (he/she/the reporter). Daarachter voeg je ‘asked me’ toe. Nu hebben we te maken met een WH-question. Dat bekent dat je na ‘asked me’ het vraagwoord neerzet. Daarna voeg je het onderwerp, het vervoegde werkwoord (have done -> had done), en de overgebleven zinsdelen toe. I said that I was a shoplifter. Ook hier begin je weer met I, want de vraag woord aan de ik-persoon gesteld. Je start de zin met I said that, daarna voeg je het vervoegde werkwoord toe (am -> was) en je voegt de overige zinsdelen toe.

Deze toets bestellen?

Voordeligst
Lidmaatschap ToetsMij
€ 12,99/mnd
  • Snel nog even wat toetsen oefenen? Kies dan onze meest flexibele optie.
  • Je kunt maandelijks opzeggen.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
3 maanden ToetsMij
€ 12,99
€ 10,99/mnd
  • Voordelig en flexibel. Ideaal als je maar een paar maanden toetsen hoeft te gebruiken.
  • Betaal per kwartaal en bespaar hiermee 2 euro per maand.
  • Toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard
1 jaar ToetsMij
€ 12,99
€ 7,50/mnd
  • Favoriete keuze van meer dan 70% van de gebruikers.
  • Betaal slechts 90 euro per jaar en bespaar hiermee 65 euro.
  • Geniet van een volledig jaar toegang tot alle vakken bij ToetsMij.
Kies dit abonnement

Wat krijg je bij een abonnement?

  • Toegang tot alle vakken
  • 20 kwalitatieve oefentoetsen per maand
  • Antwoorden, uitwerkingen en toelichtingen
  • Geen stress voor het maken van toetsen
Eenvoudig en veilig betalen met iDEAL of creditcard

Dit zeggen leerlingen en ouders

10

Cijfers omhoog

Onze zoon had in februari zeker 12 minpunten. Hij is gestart met oefenen via Toets mij en heeft een geweldige eindsprint getrokken en afgelopen week bijna het onmogelijke waargemaakt. Er zijn nog maar 2 minpunten over en nog niet alle toetsen zijn terug. Het heeft onze zoon enorm geholpen, omdat er breed getoetst wordt en de vraagstelling, zoals van hem begrepen, overeenkomt met de toets. Als je de oefentoetsen goed kunt maken, beheers je de stof echt goed!

AP
9.0

Fijn dat leerlingen alvast een keer een toets kunnen oefenen die eruit ziet zoals op school.

Wij hebben sinds kort Toetsmij, omdat onze dochter het erg lastig heeft met Wiskunde. Op deze manier kan ze het hoofdstuk oefenen met een toets die qua vraagstelling overeenkomt met de toetsen op school. Nu kan ze dit dus eerst oefenen voordat ze de echte toets moet doen. Als docent Engels die werkt met Of Course en All Right kan ik bevestigen dat de toetsen grotendeels overeenkomen met de vraagwijze van de methode zelf. Dat is dus heel fijn voor leerlingen om te oefenen. We hadden heel even een dingetje met het nakijken, want de uitwerkingen werden niet goed weergegeven. Even een mailtje en binnen een dag reactie en ICT ging meteen aan de slag met het herstellen van de uitwerkingen. Super contact, goede dienstverlening! Aanrader!

Lelani van den Berg
10

Zéér tevreden!!

Lid geworden voor mijn zoon in leerjaar 1 van (toen 13) inmiddels 15. Hij zit nu in leerjaar 3 HAVO. Elk boek is makkelijk te vinden en alsmede mailt met een probleem omdat hij Duits krijgt uit een boek van leerjaar 2 word dit zelfs op zondag binnen een half uur opgelost en toegevoegd aan ons account! Zo’n toffe service zie je niet vaak meer! Dus wij zijn zéér tevreden. Sinds we het nu weer gebruiken (tijdje niet gebruikt) scoort hij weer voldoendes en zelf voor wiskunde een 8.8!

Linda Ockers

Zoek in meer dan 10.000 toetsen

Echte toetsvragen, precies aansluitend op jouw lesmethode en leerjaar. Voor klas 1 t/m 6 van vmbo-t t/m gymnasium.

Ik zit in het
en doe
ik wil beter worden in